Nissan radi na razvoju nove vrste boje za automobile koja koristi elektromagnetske valove kako bi površina auta i njegova unutrašnjost bili hladniji. Još uvijek je u fazi testiranja, ali preliminarni rezultati izgledaju vrlo obećavajuće.
Proizvođač automobila surađuje s tvrtkom Radi-Cool koja je specijalizirana za proizvode za hlađenje. Ova boja nije novi koncept, godinama se koristi na zgradama za toplinsku izolaciju, no, kao što objašnjava Nissan, to zahtijeva vrlo gustu boju koja nema istu trajnost ili sjaj kao ona na automobilu. Između ostalog nanosi se valjkom.
Nissanova nova formula dizajnirana je za upotrebu u pištoljima za lakiranje automobila i može se kombinirati s prozirnim završnim premazima. Još uvijek je to gusta boja, šest puta deblja od standardne boje na automobilu. Unutar mješavine su dvije komponente koje pridonose sposobnosti hlađenja.
Prva je dizajnirana da reflektira infracrvene zrake, što je uobičajeni način za smanjenje topline. Druga komponenta stvara elektromagnetske valove koji ne reflektiraju sunčeve zrake, već im se zapravo suprotstavljaju. Ona pomaže u sprječavanju prijenosa topline na druge dijelove automobila i grijanju unutrašnjosti.
"Moj san je stvoriti hladnije automobile bez potrošnje energije", objasnio je dr. Susumu Miura, viši menadžer ovog projekta. "Ovo je posebno važno u eri električnih vozila, gdje opterećenje od rada klima uređaja ljeti može imati znatan utjecaj na doseg", rekao je.
Nissan ne objašnjava detalje tehnologije boje ili kako se generiraju elektromagnetski valovi, ali rezultati su prilično uvjerljivi. Testovi pokazuju pad temperature od 12 stupnjeva Celzijusa na automobilima s ovom posebnom bojom na površini vozila i 5 stupnjeva u unutrašnjosti.
Razvoj je u tijeku, a Nissan, između ostalog radi na tome da boju učini što rjeđom za lakše lakiranje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....