EKSKLUZIV

Maserati Quattroporte: Glamur XXL

Quattroporte s V8 biturbo motorom dorađenim u Ferrariju luksuzniji je i udobniji no ikad

Uspije li Silvio Berlusconi u svom naumu da ponovno sjedne u fotelju predsjednika talijanske vlade, više nema razloga izabrati Audi A8 za službeno vozilo. Maserati Quattroporte u svom šestom izdanju narastao je punih 16,5 cm u odnosu na prethodnika i dužinom od 526 cm izjednačio se s Audijem A8, ali u produženoj, L izvedbi. Stoga smo umjesto pozicije za upravljačem, za početak upoznavanja s njim izabrali stražnje sjedalo. Prostora tu doista ima u izobilju, dovoljno za nehajno prebacivanje noge preko noge i listanje novina velikog formata.

Ekstra large dimenzije donijele su i dodatnih 80 litara u prtljažniku. U ugodnom ambijentu vladaju koža, drvo i detalji od brušenog aluminija. U 40 godina karijere ovo je najduži auto koji sam dizajnirao, izjavio je na predstavljanju u Detroitu Lorenzo Ramaciotti. No, limuzina iz Modene nije samo narasla dimenzijama. Uz high tech opremu i moderan dizajn, lijepo je da se neke stvari ipak ne mijenjaju ni nakon pola stoljeća. Naime, kao i prije pedeset godina i danas se sve vrti oko motora. Atmosferski V8, zamijenio je V8 biturbo sa 530 konja. Slaže se u Modeni, ali je njegov tuning odrađen u Maranellu.

Unatoč većim dimenzijama, novi Quattroporte je u odnosu na prethodnika lakši čak 90 kilograma, što uz dodatnih 80 konja i čak 200 Nm (ukupno 710) rezultira ubrzanjem do stotke za 4,7 sekundi. Motor se vrti s lakoćom, a limitator aktivira na 7000 okretaja, odnosno na 7200 kad je uključen sport program (jedan četiri ponuđena). Kao i kod Ferrarijevih GT modela, podešavanja ovjesa odvojeno je od sustava kojim se regulira rad motora, mjenjača i pomoćnih elektronskih sustava.

Za automobil koji teži gotovo dvije tone, Quattroporte u vožnji djeluje neobično živahno. Kroz zavoje gotovo da nema naginjanja, a stabilnost koju pokazuje pri prebačajima težišta ulijeva povjerenje. Zahvaljujući snažnim i pouzdanim Brembo kočnicama svaki novi zavoj donosi kasnije kočenje, a odlučniji pritisak na pedalu gasa na izlasku jamči bježanje stražnjeg dijela nakon čega se aktivira kontrola stabilnosti. Na Europskom tržištu Quattroporte V8 tek što nije krenuo u prodaju, a po, doduše još uvijek neslužbenim informacijama, stajat će 145.000 eura. Do početka ljeta stići će i verzija s V6 biturbo motorom koji razvija 409 konja, a s njom će biti ponuđen i pogon na sva četiri kotača.

Quattroporte V8

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 3798 ccm

Snaga 390 kW/530 KS pri 6800/min

Moment 710 Nm pri 2250-3500/min

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Pogon na stražnje kotače

Dimenzije 526 x 195 x 148 cm

Prtljažnik 530 litara

Brzina 307 km/h

0-100 km/h 4,7 sekundi

Potrošnja 8,4 l/100 km

Cijena (u EU) 145.000 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 09:38