Mazda je najnoviji proizvođač automobila koji je najavio planove o elektrifciranju svojeg asortimana, a krajnji cilj je postizanje ugljične neutralnosti do 2050. godine, odnosno potpuno povlačenje motora s unutarnjim izgaranjem.
Za to će biti potrebno mnogo ulaganja i razvoja, a Mazda će početi predstavljanjem puno elektrificiranih modela. Između 2022. i 2025. godine japanska kompanija predstavit će najmanje pet priključnih hibrida i tri 'čistih' EV-a. Novi asortiman ciljat će domaće tržište, te Europu, SAD, Kinu i Udruženje država jugoistočne Azije (ASEAN). Blagi hibridni pogonski sklopovi koji već postoje za odabrane modele predstavljaju ulaznu točku u proces elektrifikacije te će se nastaviti proizvoditi.
Mazdina platforma koju će novi elektrificirani asortiman koristiti zvat će se SKYACTIV EV Scalable Architecture. Službeno predstavljanje zakazano je za serijski model koji se očekuje do 2025. godine, a poslužit će kao temelj nekoliko budućih vozila različitih automobila koja će se pojaviti do kraja ovog desetljeća.
Rotary motor se također vraća, a služit će kao proširivač dometa u MX-30, crossover koji je u početku predstavljen strogo kao EV, a kasnije je dobio i hibridni pogon na nekim tržištima. Procjene kompanije su da će do kraja 2030. svi modeli biti elektrificirani, a četvrtina će biti potpuno električna.
Osim strategije elektrifikacije, Mazda radi i na naprednijem sustavu autonomne vožnje 'Mazda Co-Pilot Concept' koju će koristiti sljedeća generacija automobila iz 2022. godine. Za tu postavu očekuju se šest-cilindrični motori i pogon na stražnje kotače.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....