Od sada, kada god vozači Mercedesovih modela opremljenih Drive Pilotom uključe napredni sustav pomoći, oni više nisu pravno odgovorni za rad automobila. Ako dođe do nesreće, odgovornost će preuzeti Mercedes.
Mercedes se ovime nada steći prednost u području autonomne mobilnosti. “Do kraja prošle godine bili smo prvi (proizvođač automobila) koji je dobio međunarodnu certifikaciju za sustav razine 3,” kaže Gregor Kugelmann, viši menadžer Drive Pilota. „Namjeravamo to postići za Kaliforniju i Nevadu do kraja ove godine, a provjeravamo i mnoge druge države”.
Proizvođač automobila očekuje da će Nevada biti autonomni tehnološki lider u SAD-u pa se nada da će, sljedeći svoje zakone, a zatim surađujući s vladama drugih država, moći implementirati Drive Pilot u sve više jurisdikcija. Prihvaćanje odgovornosti za svoj napredni sustav pomoći će proizvođaču da uvjeri zakonodavce da odobre Drive Pilot.
Naime, predmet pravne odgovornosti zaista je velik, jer je u siječnju vozač Tesle optužen za ubojstvo, nakon što je njegovo vozilo prošlo na crveno i sudarilo se s drugim automobilom dok je bio angažiran Teslin Autopilot. Dvije osobe su poginule u nesreći.
Teslina implementacija naprednih sustava pomoći vozaču, koji su službeno razine 2 ili razine 2+, izazvala je kritike zbog imena koje potiče korisnike da vjeruju da je on sposoban za više nego za što zapravo je. Drugi stručnjaci na tom području optužili su Teslu da obmanjuje regulatore i pokušava testirati autonomnu tehnologiju više razine na javnim cestama bez njihovog odobrenja.
Mercedes je po tom pitanju mnogo oprezniji i nameće mnogo više ograničenja Drive Pilotu. Sustav se može uključiti samo pri brzinama manjim od 60 km/h, na podijeljenim autocestama s ograničenim pristupom bez semafora, kružnih tokova ili drugih sustava kontrole prometa. Također, sustav može raditi samo na autocestama koje je Mercedes zacrtao i to samo danju kada je lijepo vrijeme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....