Mercedes je marka s bogatom poviješću, ali koja je uvijek osiguravala da vodi, u korištenju napredne tehnologije godinama prije svojih suparnika. Sada je spojio elemente svoje prošlosti i budućnosti kako bi stvorio zadivljujući novi koncept, Mercedes Vision One-Eleven.
Dok shema narančaste i crne boje, "gullwing" vrata i neki detalji dizajna jasno upućuju na eksperimentalne koncepte tvrtke C111 iz 1960-ih i 70-ih, ovo nije besmisleno ponavljanje starog superautomobila. Lagana tehnologija elektromotora s aksijalnim protokom, unutarnji zaslon s proširenom stvarnošću i neke dizajnerske značajke ukazuju kamo Mercedes ide u nadolazećim godinama.
Zaobljeni prednji blatobrani i nos One-Eleven izgledaju gotovo kao kod Maseratija, koji je zaokružen golemim donjim spojlerom i sadrži veliki ovalni usisnik zraka koji je zapravo digitalna ploča sposobna za prikazivanje poruka.
Linija poklopca motora proteže se bez prekida preko vjetrobranskog stakla, krova visokog 1170 mm i stražnjeg prozora, sve do druge digitalne ovalne ploče koja replicira onu sprijeda. Nema vidljivog stražnjeg krila na gornjem dijelu karoserije, ali s obzirom na ono što je dolje, vjerojatno mu ne treba ono pri njegovoj neodređenoj, ali vjerojatno visokoj, najvećoj brzini.
Mercedes kaže da veliki stražnji spojler, sa svojim plavim pozadinskim osvjetljenjem, čini da koncept izgleda kao da je "stopljen s površinom ceste", a ako nudi toliku potisnu silu kao što izgleda, vjerojatno i je.
Dok su izvorni koncepti C-111 testirali rotacijske i dizelske pogonske sklopove, One-Eleven je na struju. Baterije automobila, razvijene uz pomoć F1 tima tvrtke, imaju tekućinom hlađene cilindrične ćelije visokih performansi s "novom kemijom stanica", a vrijedni su pažnje i dupli električni motori.
Radi se o motorima s aksijalnim fluksom tvrtke Yasa u vlasništvu Benza sa sjedištem u Velikoj Britaniji, a za njih se tvrdi da su lakši, kompaktniji i snažniji od motora s radijalnim fluksom. Mercedes kaže da radi s tvrtkom Yasa na uvođenju tehnologije u veliku proizvodnju za svoju sljedeću generaciju električnih vozila.
Mala veličina tih električnih motora omogućila je Mercedesu da proširi kabinu unatrag, čineći unutrašnjost One-Elevena daleko prostranijim od uobičajenog kokpita superautomobila. Iza visokih pragova vrata nalazi se par srebrnih školjkastih sjedala koja izgledaju kao da su iz filma "Povratak u budućnost", a opsežna bijela boja na recikliranoj poliesterskoj armaturnoj ploči, podovima i oblogama tunela u kontrastu je sa smeđom kožom.
Mercedes kaže da je One-Eleven samo koncept, a nije čak ni objavio nikakve stvarne tehničke pojedinosti, pa dok elementi poput digitalne tehnologije i napretka električnog pogona idu u izložbeni prostor, nije riječ o hiperautomobilu kakvim ga vidite - barem ne službeno.
Ali nakon razgovora s Mercedesovim šefom dizajna Gordonom Wagenerom, čini se da Top Gear ne isključuje mogućnost da se nešto slično nađe u rukama nekoliko milijardera u godinama koje dolaze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....