Za razliku od većine europskih država, Hrvatska još uvijek ima trošarine na nove automobile koje osjetno podižu cijene onih skupljih i "rastrošnijih" modela.
No da i s njima nismo tako loše prošli svjedoči primjer iz Turske gdje je većini kupaca malo luksuzniji ili snažniji auto nedosanjani san zbog ogromnih trošarina. One tjeraju neke marke da svoje veće modele opremaju malim motorima kako bi ušli u niže porezne razrede.
Najbolji primjer za to je novi Mercedes E-klase koji se samo u Turskoj prodaje s benzinski motorom od 1,5 litara, točnije agregatom od 1496 kubičnih centimetara.
Naziv mu nije E 150, već E 180. Cijena premium limuzine iznosi od oko 59.300 eura, no prije poreza.
Kada na to dodamo posebni porez na potrošnju za nova vozila s motorom obujma manjim od 1,6 litara koji iznosi od 45 posto vrijednosti vozila i raste ovisno o cijeni vozila, te PDV od 20 posto, cijena E-klase s 1,5-litrenim motorom se u Turskoj penje na nevjerojatnih 127.235 eura.
No ni tu nije kraj, jer se svemu mora dodati i porez na registraciju, što konačnu cijenu auta podiže na 4.468.700 turskih lira, odnosno oko 128.300 eura! Iako je zbog trošarina E-klasa i kod nas osjetno skuplja nego, primjerice, u Njemačkoj, hrvatski osnovni E 200 s cijenom od 73.446, pa čak i prestižni E 450 4Matic s cijenom od 98.576 eura su prava "bagatela" u odnosu na osnovni E 180 u Turskoj.
I što Turci dobivaju za tu svotu? E 180 ima blagi hibridni benzinski motor iz C 180 koji razvija 170 KS, a kao mala utjeha kupcima, Premium paket je u serijskoj opremi. Automobil serijski dolazi bez oznake E 180 straga, a sumnjamo da je netko dodatno naručuje. Automobil težak 1800 kilograma do 100 km/h ubrza za 8,9 sekundi i postiže maksimalnih 225 km/h što nije tako loše, ali opet i je, s obzirom na cijenu.
Kao što možete zamisliti, Mercedes nije jedini proizvođač automobila koji se oslanja na male motore za Tursku. BMW serije 5, koji se u Turskoj prodaje kao 520i, nema 2,0-litreni motor kao globalni model, već umjesto toga koristi manji agregat od 1,6 litara kako ne bi pao u još viši porezni razred.
Zbog bezobrazno visokih trošarina E 180 je ujedno i jedina benzinska E-klasa koja se nudi u Turskoj. A kolike su onda trošarine na modele čiji obujam prelazi 1,6 litara? Posebni porez za njih može iznositi do 220 posto početne cijene novih vozila ako je motor veći od 2,0 litre, na što se također još obračunava 20 posto PDV-a i porez na registraciju. Iako ne prelazi dvije litre obujma novi 220 d u turskoj tako primjerice stoji 6.246.900 turskih lira ili oko 178.000 eura! Da se nudi u Turskoj, E 450 4Matic bi vjerojatno koštao i blizu 300.000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....