BRZA IGRA

Mladić iz Međugorja u Zagrebu otvorio mobilnu autopraonicu: ‘Za pranje je dosta pola litre vode‘

Cijela ‘autopraonica‘ stane u jednu torbu koju Sebastijan nosi na leđima
 Instagram/ swash.hr/ screenshot

Sebastijan Berišić iz Međugorja otvorio je prvu mobilnu autopraonicu u Zagrebu. On i njegov tim po pozivu dolaze na adrese svojih klijenata gdje im i operu njihove limene ljubimce.

Da cijela stvar bude zanimljivija, pranje jednog automobila odrade doslovno s pola litre vode, a cijela ‘autopraonica‘ stane im u jednu torbu koju nose na leđima vozeći se na biciklima do određene adrese.

"U Zagreb sam se preselio zbog supruge koja je stomatologinja pa je ovdje dobila posao. Kada sam došao u Zagreb radio sam za početak dva posla. S obzirom na to, u jednom trenutku sam shvatio da doslovno nemam vremena odvesti svoj auto na pranje. Tako sam krenuo razmišljati o ideji mobilne autopraonice", kaže Sebastijan za Hercegovinainfo.

"Pokušavao sam doći na ideju kako sve (opremu za pranje jednog automobila) svesti na jednu Glovo ili Wolt dostavnu torbu.

Godinu dana se kovao plan kako organizirati jednu takvu autopraonicu. Proces je išao da sam najprije razmišljao kako sve staviti u jedan kombi, pa zatim u automobil, da bi na kraju došli do rješenja da cijela praonica stane u jednu torbu. Sada se doslovno naša ekipa vozi na biciklu s adrese na adresu".

Posla ima, prezadovoljan je s početnim mjesecima rada koji su iza njega. No, glavni cilj je aplikacija koju za sada još uvijek nema.

"Za sada još uvijek ljudi pranje rezerviraju putem naše web stranice, telefonski ili na društvenim mrežama. Aplikaciju još uvijek nemamo jer je potrebno doseći jedan određeni broj korisnika da bi istu dobili. Stoga trenutno poslujemo i preko Wolt aplikacije. Wolt je sada otvorio mogućnost narudžbe drugih usluga preko njihove aplikacije. Mi smo prvi koji smo uspjeli s njima dogovoriti suradnju".

Organiziranje posla ide kaže u tri faze koje je bilo potrebno ostvariti, odnosno koje tek treba napraviti.

"Prva faza je bila proširiti se, pa prosljeđivanje letaka kako bi vidjeli funkcionira li uopće posao. Nakon toga sam dobio investiciju, odnosno poslovne partnere s kojima sad napravio web stranicu i Wolt, dok je treća faza formiranje radne snage i izrada aplikacije nakon što dosegnemo željenu razinu mjesečnih klijenata", kaže Sebastijan.

"Za sada nas radi petoro i pranja radimo po cijelom Zagrebu. Imamo četiri lokacije u Zagrebu gdje ekipa dođe napuni baterije, uzme vodu, tekućinu, zamjeni krpe i sve što je potrebno. Najveća zanimljivost je što mi u potpunosti operemo automobil s pola litra vode.

Radi se o ekološkoj tekućini za suho pranje. Za nju smo dobili sve potrebne ekološke certifikate i dozvole od Grada Zagreba da može vršiti pranja na javnim površinama budući da je tekućina biorazgradiva. Cijela priča je eko priča. Ukoliko se dogodi da na pranje idemo s automobilom, u tom se slučaju ide električnim automobilom, ne koristimo nikakve kemijske tekućine", govori Sebastijan.

Zagreb kaže ima više od pola milijuna automobila, a njegov cilj za sada je skromna brojka preko koje bi dobio aplikaciju.

"Aktivno radimo tek četiri mjeseca. Za sada u prosjeku imamo oko 250 mjesečnih klijenata, odnosno pranja. Cilj je doći do minimalno 1500 automobila mjesečno. Na tu brojku mogli bi funkcionirati s deset dobrih radnika.

Možda vam to zvuči velika brojka, no Zagreb ima 500.000 automobila. Ta brojka od 1500 je bitna i zbog toliko puta spomenute aplikacije kako bi imao aktivne korisnike preko iste".

Nakon samo nekoliko mjeseci stigla je i konkurencija.

"Bili smo jedini. No, ljudi su vidjeli, svidjelo im se i krenulo ih se još nekoliko baviti ovim poslom. No, mi smo prvi krenuli sa startupom i malo smo na većoj razini od konkurencije ma koliko god ona dobra bila.

Iskreno, vodio sam se onom "nađi četiri pametnija čovjeka od sebe pa nek vas bude pet".

To sam upravo i napravio. Našao sam četiri pametnija od sebe. To su ljudi stručni za financije, marketing, na raspolaganju za korisnike".

Za sve je ipak trebao i početni kapital kojeg Sebastijan nije imao. No, odustajanje kod njega nije bilo opcija.

"Bio sam uporan. Doslovno sam kucao od vrata do vrata. Investicija u cijeli projekt je bila velika. Što se tiče opreme, ona i nije toliko skupa, oko 1000 eura po djelatniku.

Objašnjava i što jedan radnik sa sobom nosi u svojoj torbi kada krene na pranje.

"Radnik sa sobom u torbi nosi bežični usisavač, mikrofibrilne krpe, raspršivač za otopinu, četke za čišćenje unutrašnjosti, guma i felgi, zaštitna oprema i ekološka tekućina. Moram reći kako se ta ekološka tekućina koristi doslovno za pranje svih dijelova automobila. Od unutrašnjosti do felgi.

Taj proizvod je iz inozemstva, no mi imamo i jedan dodatak koji je poboljšava budući da smo jako puno istraživali kako je poboljšati", zaključuje Sebastijan za Hercegovinainfo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 13:58