VOZILI SMO

MORGAN AEROMAX Za volanom retro ekskluzive

U Malvernu smo isprobali Morgan kakav imaju Rowan Atkinson i Richard Hammond iz Top Geara

U pogonima Morgan Motor Company smještenim u gradiću Malvern Linku u pitomoj engleskoj pokrajini Worcestershire posjetili smo jednu od posljednjih britanskih manufaktura. Tamo su i danas radionice smještene u starim ciglenim zgradama gdje nema ni jednog jedinog robota niti bilo kakvih drugih modernih strojeva kojima se manipulira putem klika na mišu, već samo 163 zaposlenika koji rukuju čekićima ili kakvim drugim jednostavnim alatom.

Tvrtka postoji od 1910., dakle već pune 102 godine, te da ju je kao privatni automobilski biznis osnovao Henry Frederick Stanley Morgan. Morgani su od početka bili direktori i menadžeri tvrtke, a tako je i danas, kad odbor direktora vodi osnivačev unuk Charles Morgan. Danas tvornica ručno proizvede najviše 1100 automobila godišnje, a prodajne salone imaju u cijelom svijetu - osim u Velikoj Britaniji i u SAD, Australiji...

Posao su započeli s trokotačnim Threewheelerom, šezdesetih se godina prošlog stoljeća proizvodio model Morgan Plus 4, sedamdesetih model Plus 8 koji živi i danas, premda ga je 2000. naslijedio model Aero 8, koji se proizvodi u izvedbama Coupe i Supersports. Ekskluzivi ulazak u manufakturu Morgan iskoristili smo i za vožnju u jednom od njihovih najekskluzivnijih modela - AeroMaxu, v erziji modela Aero 8 sa specifičnim završetkom krova, izrađenoj u samo 100 primjeraka.

Njih 99 rasprodano je i prije no što su proizvedeni i to po cijeni od 110.000 funti. Posljednji, stoti, ostao je u vlasništvu tvornice. Upravo u u tom modelu dobili smo priliku isprobati najbolje što je Morgan ikada postavio na četiri kotača. Bijeli retro auto već na prvi pogled izgleda spektakularno, pa nam se učinilo da bi ga mogli gledati satima. Atraktivni su i Aston Martin Rapide i Lamborghini Gallardo, no ovo je nešto uistinu osobito. Izgledom je svojevrsna moderna inkarnacija legendarnih pretka, modela Plus 8 iz sedamdesetih, a činjenica da to čudo i vozi, učinila nam se kao bonus.

I najmodernije komponente prilagođene su formi minulih vremena pa tijesna kabina ne nudi osobitu ergonomiju. Intimna atmosfera u unutrašnjosti i mnogo ustupaka učinjenih da se dobije retro stil djeluju šarmantno, puno šarmantnije od podizača stakala iz BMW-a serije 3. Nema tu baš mjesta za ramena, kao ni za koljena, no sve se to zaboravi čim kroz uski pravokutni vjetrobran s tri mala brisača bacite pogled na najdužu haubu koju ste ikad vidjeli.

Vraća vas to i bez vremeplova u trenu u neka romantična automobilska vremena, a onda pritisak na prekidač Start budi zvijer koja moćno buči i ljulja cijeli auto. A kao i kod standardnog Aera 8, koji je već i sam po sebi superauto u kojem su spojeni tradicija i moderna tehnologija, i tu je riječ o 4,8-litrenom BMW-ovom V8 motoru s 367 KS koji Aeromax tjera do 275 km/h, a do stotke starta već za 3,6 sekundi. Mjenjač je automatski sa šest stupnjeva (za američko tržište), a dojam u programu Drive je da je Aeromax pomalo lijen.

U programu S stvar je potpuno drugačija i treba imati dosta vozačke vještine da se auto održi na pravcu na kiši natopljenom asfaltu jer su udari u leđa više nego siloviti. U zavojima je, s druge strane, vrlo upravljiv, a ako pretjerate dobrodošla je pomoć ESP-a. No, kad se naviknete na sve to, čini se da bi ga mogli voziti stoljećima.

Tehnički podaci

Morgan Aeromax

Motor V8, benzinski

Obujam 4799 ccm

Snaga 367 KS (270 kW) pri 6000/min

Okretni moment 490 Nm pri 3600/min

Mjenjač Automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 4120x2530x1770 mm

Najveća brzina 275 km/h

Ubrzanje 3,6 sekundi

Prosječna potrošnja 11,4 litre

Cijena 110.000 funti

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 01:18