Nisu nam smetali ni oblaci ni kiša koja je svako malo slinila ceste u okolici Malverna u Engleskoj. A kako i bi kad smo upravo sjeli za upravljač novog Morgana Threewheeler Bespoke sa dvocilindarskim S&S X-Wedge motorom (kakav se ugrađuje i Harley-Davidson motocikle i njihove klonove), koji pogoni jedan stražnji kotač dimenzija 205/55 R16, sve upareno s mjenjačkom kutijom iz Mazde MX-5. Dovoljno za nesvakidašnji vozački užitak? Vidjet ćemo...
No, vratimo se malo unazad. Takve su se trokolice su se u manufakturi H.F.S. Morgana radile od 1909. do 1953. i s približno 30.000 primjeraka (u raznim verzijama s dva i četiri cilindra) debelo se zavukle pod kožu ljubitelja automobila zabavnih za vožnju. Vozili su ga svojedobno Stirling Moss, Mick Jagger, Ralph Lauren i Brigitte Bardot, a obnovljenu verziju legendarnog automobila sa značkom Morgan 3, koja je nakon gotovo šest desetljeća uskrsnula lani na Salonu automobila u Ženevi, već je kupio jedan od najvećih svjetskih zaljubljenika u automobile, američki komičara Jay Leno (premda u svojoj garaži već ima i jedan primjerak iz 1938.)
S obzirom na veliki interes i činjenicu da ih se godišnje sklopi tek 500, već sad se na njihovu isporuku mora čekati dvije godine. I nas je, stoga, zainteresiralo što je to toliko magično u bučnoj trokolici s tankim kotačićima koja izgleda kao avion bez krila.
Naš domaćin, šef dizajna Matthew Humphries rekao nam je da su za stogodišnjicu tvrtke odlučili da britanske, ali i svjetski track dani i vikendi ljubitelja automobila i brzine učine uzbudljivijim. Dok sjedamo u tijesni kokpit jedinog Threewheelera Bespoke (sportskoj izvedbi osnovne, Standard verzije, čija cijena starta s 25.000 funti), personaliziranog poput RAF-ovog lovca u doba Bitke za Britaniju i saznajemo i da tako dotjerana 525 kg teška igračka s karoserijom od bukovog drveta i aluminijskih ploča stoji 30.000 funti.
Matthew nas upozorava da baš kao i borbeni propelerac i Threewheeler traži određene predradnje za pokretanje: prvo se okrene ključ, provjere sve funkcije i lampice, pa se podigne pokrov prekidača u stilu onih na aktivaciji avionskih mitraljeza i raketa te starta motor. V2 sa 1990 ccm s gotovo litrom obujma po cilindru tad kroz dvije duge ispušne cijevi na bokovima prvo zakašlje, a potom zagrmi. Za svaki respekt! Pritišćemo spojku u uskom prostoru za noge ispod upravljača, ubacujemo u prvu i lagano krećemo na cestu. Osjećaj za upravljačem upravo fantastičan.
Zahvaljujući maloj masi i neobičnom konceptu Threewheeler se na trenutke pokazao zahtjevnim, ali i najzabavnijim vozilom koje smo ikad vozili, na kojem nam je svaki pritisak na gas navlačio osmjeh na lice vozača. Mjenjač mu je fantastično precizan dok veliki okretnim moment omogućuje i opušteniju vožnju.
Ozbiljna je to jurilica gdje iznad 1000/min njegov motor sve do 4500/min vuče kao oparen uz buku dostojne aviona. Na kraju krajeva Threewheeler nije ni motocikl, a ni pravi automobil (u Britaniji je homologiran je kao motorni tricikl, u SAD-u kao motocikl), nije ni osobito stabilan, no ako znate iskoristiti sve najbolje od toga - doživjet ćete nezapamćene užitke!
Threewheeler Bespoke
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski V2
Obujam 1990 ccm
Snaga 85 KS (na kotaču)
Moment 140 Nm pri 3000/min
Mjenjač 5 stupnjeva, ručni
Pogon na stražnji kotač
Gume prednje 225/55 R19 Avon, stražnja 195/55 R16 VredesteinMasa 525 kg
0-100 km/h 4,5 sekundi
Najveća brzina 185 km/h
Prosječna potrošnja 6,7 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....