Čitavo desetljeće čekali smo da Honda na tržište izbaci naked srednje kategorije - još od 2003. i prestanka proizvodnje legendarnog CB500.
Japanci su odgovorili u proljeće 2013. kad su na tržište lansirali novu generaciju svog srednjeteškaša i to u čak tri izdanja - naked CB500F, sportski CBR500R i adventure CB500X.
Nije mu dugo trebalo da osvoji srca kupaca i u svojoj kategoriji zasjedne na vrh ljestvice najprodavanijih u Italiji, Francuskoj... Tajna?
Najpovoljniji je to veliki motocikl na tržištu - do registracije u proljetnoj akciji sad stoji 49.400 kuna, što je među ostalim i posljedica proizvodnje u Tajlandu, gdje su se ranije radili uglavnom skuteri (PCX, Forza, Super Cub, Monkey...).
U proljeće 2016., tri godine nakon početka prodaje, dobio je diode i veći spremnik goriva, godinu kasnije motor je dotjeran da ispunjava normu Euro 4, a najviše je promjena pretrpio za prošlu sezonu 2019. U prvom redu na rednom dvocilindrašu.
Premda je snaga ostala na 47 KS pri 8600 okretaja ne bi li i dalje ispunjavao osnovni uvjet za kategoriju A2, okretni moment je porastao 4 posto - na 43 Nm pri 6500 okretaja - kao posljedica promjene vremena otvaranja usisnih ventila, većeg airboxa i ravnijih usisnih kanala.
Ljepši je i odaziv na gas u središnjem području broja okretaja kao rezultat novog mapiranja, ali i dva kilograma laganijih mjenjača, podokvira, akumulatora i pumpe za ABS (ugrađuje se serijski).
Manja težina osjeća se i u potrošnji - prema navodima tvornice CB500F u prosjeku se zadovoljava sa 3,5 litara na sto kilometara, što znači da s jednim punjenjem spremnika od 17,1 litru može prevaliti lijepih 480 kilometara. Uz dvocilindraša, dotjeran je i 6-stupanjski mjenjač.
Dobio je, naime, proklizavajući spojku, što će oduševiti vozače s manje iskustva koji sad više neće strahovati od blokiranja stražnjeg kotača i poskakivanja stražnjeg kraja prilikom (slučajnog) šaltanja u niži stupanj.
Sve ostalo je kao što smo i navikli kad je u pitanju CB500F. Položaj za upravljačem je sjajno pogođen - ni previše ležeći ni isuviše uspravan - sjedalo je od tla udaljeno svega 78,5 centimetara, što znači da će i niži rastom na semaforu lakoćom dosegnuti asfalt, a motocikl teži lakih 189 kilograma.
Završna je obrada besprijekorna, što nas vraća u devedesete i vrijeme CB500, koja je bez većih zahvata prelazila i više od 200.000 km.
Ukratko
Dvocilindraš je s više snage u niskim i srednjim okretajima postao još ugodniji za vožnju, a stražnji se monoamortizer podešava u predopterećenju
Na instrumentnoj ploči sad se jasno ističu trenutna brzina i stupanj prijenosa, što je idealno za vozače s manje iskustva
Sa 78,5 centimetara niskim sjedalom i svega 189 kilograma CB500F razbija strah kod neiskusnih vozača. I sve ostalo je na motociklu opušteno, počevši od položaja za upravljačem
Nisu samo glavna svjetla - kratko i dugo - diodna, nego i sva ostala, uključujući i žmigavac. Nov je, također, i ispušni lonac s dvije cijevi