Segment supersportaša srednje zapremine motora nije najboljeg zdravlja - kupci se sve više okreću većim kubikažama ili potpuno drugom tipu motocikala, pa su tržišni rezultati većinu proizvođača naveli na odustajanje od njega. No, ne i za Yamahu, koja je temeljito obnovila svoj YZF-R6. Nema, doduše, revolucionarnih promjena, ali novosti su brojne. Japanci su poradili na stilu i funkcionalnosti oplemenivši R6 novim izgledom, najbolje uočljivim na prednjem dijelu, koji uz to donosi napredniju aerodinamiku koja vozača bolje štiti od strujanja zra
Foto: Yamaha
Motor, homologiran za Euro4, dobio je novi ispuh, ali i elektroniku obogaćenu sa tri načina rada, kontrolom proklizavanja, quick shift mjenjačem i dotjeranim instrumentima. Od moćnog R1 posuđen je kočioni sustav, a uz dotjeranu ciklistiku, poboljšana je i ergonomija zahvaljujući novom sjedalu i formi spremnika goriva. Zanemarimo li estetski učinak, dojam koji novi R6 ostavlja u vožnji ne razlikuje se značajnije od prethodnika, ali u konačnici japanska jurilica poboljšana je u gotovo svim segmentima ponašanja na cesti. Iznimna upravljivost, jedna od osobina kojima je oduševljavala i u prethodnom izdanju, sad zahtjeva manje fizičkog naprezanja. R6 u trenu i vrlo poslušno mijenja smjer bez obzira na brzinu, a nova vilica unosi veću dozu sigurnosti i pri maksimalnim nagibima kroz zavoje. Svemu treba pridodati položaj za upravljačem, koji olakšava uzdužna i poprečna pomicanja kad se krene u agresivniju vožnju.
Povjerenje ulijeva i stražnji mono koji tek ponekad, pogotovo kod naglih promjena smjera, pokazuje znakove slabljenja kontakta kotača s podlogom. Kao i prije R6 je stvoren za “klizanje” čistim i ujednačenim putanjama uz milimetarsku preciznost od zavoja do zavoja kako bi se iz njega izvukao maksimum. U skladu je to i s temperamentom četverocilindričnog motora stvorenog za urlanje između 13.000 i 16.000 okretaja. Ispod 12.000 nema zabave ni potiska vrijednog spomena, što zahtjeva čestu uporabu mjenjača olakšanu quick shift sustavom za promjenu stupnjeva bez korištenja spojke, ali i pažljivu procjenu svakog zavoja.
Od tri ponuđena načina rada na koncu smo najviše koristili standardni, koji nudi dobar odaziv motora na ručicu gasa pri otvaranju i zatvaranju čak i usred zavoja. Način A je previše agresivan, dok je B premekan i potpuno neprikladan za stazu. Kontrola proklizavanja podesiva u šest stupnjeva uz mekane gume kao što su Bridgestone R10 postaje suvišna i tek povremeno se aktivira na izlazu iz zavoja djelujući na ventile i zaklopku usisa. Veliki napredak donosi kočioni sustav s radijalnim kliještima koje prati savršeno podešeni ABS. Iznimno snažan, omogućuje doziranje kočione sile i ne ostavlja mjesta iznenađenjima, te uz mjenjač predstavlja ono najbolje što novi R6 nudi. Krajnje granice nije lako dosegnuti, ne toliko zbog performansi koliko zbog specifičnih karakteristika motora koji zahtijeva malo zločestoće od vozača. No, nakon što se usvoje posebnosti, R6 postaje odlično oružje za brušenje tehnike vožnje i zabavu u kojoj vozač nije prepušten milosti i nemilosti motocikla.
Yamaha YZF-R6 TEHNIČKI PODACI Motor 4 cilindra u liniji, 4 ventila, 4 takta, hlađen tekućinom Obujam 599 cm Snaga 118 KS pri 14.500/min Moment 61,7 Nm 10.500/min Provrt x hod 67 x 42,5 mm Mjenjač 6 stupnjeva Prijenos lanac Okvir dvostruke aluminijske grede Ovjes sprijeda teleskopska vilica hoda 120 mm straga monoamortizer hoda 120 mm Kočnice sprijeda dvostruki disk promjera 320 mm, straga disk 220 mm; ABS Gume sprijeda 120/70 ZR17, straga 180/55 ZR17 Dužina 2040 mm Međuosovinski razmak 1375 mm Visina sjedala 850 mm Masa 190 kg Spremnik goriva 17 litara Cijena 112.900 kuna Ukratko Kontrola proklizavanja može se isključiti, ali i podešavati u vožnji - u 4., 5. i 6. stupnju prijenosa dovoljno je držati konstantni gas i prekidačem izabrati jedan od 6 stupnjeva. Stražnji amortizer višestruko je podesiv, a pojednostavljeno skidanje retrovizora i oslonaca za noge suvozača potvrđuje da je R6 u startu predviđen za stazu Analogno-digitalni instrumenti dobili su novu formu i sadržaje, a sve opcije podešavanja prednje vilice vozaču su nadohvat ruke. Dvostruki prednji disk promjera 320 mm s radijalno postavljenim monoblok kliještima i vrlo učinkoviti ABS naslijeđeni su od velikog R1 |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....