GENIJALAC ILI LUĐAK?

Musk osigurao vlasnicima FSD autopilot. Vlasti: ‘Neodgovoran je, Tesla ne može sama voziti!‘

Unatoč protivljenju Bidenove administracije, Elon Musk je ponudio ažuriranu verziju kontroverznog softvera Full Self-Driving Beta
Joe Raedle/Getty Images/AFP
 AFP

Sedam godina nakon premijere Teslinog Autopilota stvari ne izgledaju dobro. Iako je američka kompanija upozorila kupce da njihov sustav pomoći vozaču 'Full Self-Driving' (FSD) za razinu 2 ne pruža potpuno autonomnu vožnju već da moraju paziti na cestu i biti spremni preuzeti kontrolu nad vozilom, mnogi vozači pojam autonomne vožnje shvatili su potpuno drugačije. Spavanje za upravljačem, sudari, gaženje pješaka i tragikomične nesreće poput uletavanja na pješačke stepenice samo su dio bizarnosti vezanih uz autonomnu vožnju u Teslinim modelima.

image
Car News China

Prošloga petka priča je dobila novi nastavak. Unatoč protivljenju čelnih ljudi američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa, Elon Musk je predstavio i ponudio novu, ažuriranu verziju kontroverznog softvera Full Self-Driving Beta (FSD Beta).

Prema informacijama američke kompanije, novi FSD će automobilima omogućiti automatsko mijenjanje traka, upravljanje na autocesti, ulazak i izlazak s označenog parking mjesta, no isto tako, Tesla navodi da tek treba usavršiti automatsku vožnju po gradu uz druga vozila, pješake, bicikliste i kućne ljubimce. Stoga apeliraju na korisnike da budu pažljivi, s obje ruke na upravljaču i u svakom trenutku spremni preuzeti kontrolu nad automobilom.

image
Tesla Model 3
Tesla

Do sada je sustav FSD Beta koristilo oko 2000 ljudi, uglavnom zaposlenika i posebnih klijenata, a sada će postati dostupan osjetno većem broju vozača, procjenjuje se oko 10.000. No, neće baš svi imati pristup ažuriranom softveru, svaki kupac proći će svojevrsno testiranje u vožnji pomoću kojega će Tesla procijeniti njihovo ponašanje: od broja upozorenja na sudar, reakcija prilikom kočenja, agresivnog skretanja, lutanja voznim trakom itd... Svi podaci skupljeni na 1500 testiranih kilometara šalju se u centralu putem Wi-Fi mreže. Cijena ažuriranog softvera je 10.000 dolara odmah ili 199 dolara mjesečno.

Nakon što je izvršni direktor Tesle Elon Musk objavio navedene detalje, predsjednica Nacionalnog odbora za sigurnost prometa u Bidenovoj administraciji Jennifer Homendy izrazila je veliku zabrinutost zbog planova tvrtke: - Upotreba izraza samoupravljivi (Full Self-Driving) od strane proizvođača automobila je zavaravajuća i neodgovorna. Moramo riješiti osnovna sigurnosna pitanja prije nego što se takvi automobili prošire na gradske prometnice. Mnogi vozači su zavedeni pa zloupotrebljavaju tehnologiju – izjavila je Homendy.

image
Matt Dougherty/Twitter

Iz europske perspektive situacija je potpuno drugačija. Europska Komisija zabranila je upotrebu takvih sustava na svim prometnicama starog kontinenta, tako da pokusni kunići kod nas, za razliku od Amerike, neće stvarati probleme.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 05:55