Prema istraživanju provedenom od strane Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), baterijski električni i priključni hibridni automobili prošle su godine činili 10,5% svih novih automobila prodanih u Europskoj Uniji. Međutim, čak 10 država članica i dalje ima tržišni udio EV-ova manji od 3%, a jedna od njih je i Hrvatska.
Zaključak analize pokazuje da je kupovina električnog automobila izravno povezana s BDP-om zemlje po glavi stanovnika, što ukazuje da je njihova pristupačnost i dalje glavni problem. 'Kao što je slučaj s distribucijom infrastrukture za punjenje, postoji jasna podjela u pristupačnosti EV-ova između Srednje i Istočne Europe te Zapadne Europe', izjavio je Eric-Mark Huitema, generalni direktor ACEA-e.
Države s ukupnim tržišnim udjelom električnih automobila manjim od 3% (uključujući i Hrvatsku), imaju prosječni BDP ispod 17.000 eura. Uz to, pet zemalja s najmanjim unosom EV-ova na tržište ima slabu infrastrukturu punionica – manje od 1% od njihovog ukupnog broja u EU. S druge strane, tržišni udio veći od 15% za električne automobile je samo u bogatijim zemljama sjeverne Europe, s prosječnim BDP-om preko 46.000 eura.
Primjerice, postotak električnih i plug-in hibrida u Švedskoj iznosi 32.2%, dok je njihov BDP 45.790 eura po glavi stanovnika. Hrvatska je smještena na samom dnu liste, na četvrtom mjestu s postotkom električnih i plug-in vozila od samo 1,9%, te BDP-pom po stanovniku od 12.130 eura. Veza između BDP-a i udjela električnih vozila je jasna.
Kako Europska unija postavlja sve veće zabrane dizelaša i benzinaca, otvara se ključno pitanje – što ćemo mi voziti? Kupiti električni automobil, čak i uz poticaje, po današnjim cijenama mnoge bi stavio u tešku financijsku situaciju.
Poruka Europskog udruženja proizvođača automobila Europskoj uniji je jasna – ako želi električnu mobilnost za sve, pred Europskom unijom je ogroman posao. Za početak, trebala bi električne automobile učiniti pristupačnijima, a zasad ostaju igračke za imućne.
'Da bi nastavila s tim napretkom na putu ka nuli (emisije), Europska komisija sada mora hitno osigurati da postoje svi pravni uvjeti – i da niti jedna država ili građanin ne ostane iza njih. Vozila bez emisija moraju biti pristupačna i prikladna za sve', za kraj je istaknuo Huitema.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....