U prostoru Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu povodom lansiranja na tržište održana je prezentacija novog Lexusa NX i nove varijante Toyote RAV4 Plug-in Hybrid.
Podsjetimo, Lexus je prošlog ljeta predstavio novu generaciju SUV-a NX, imali smo ga potom priliku isprobati u Španjolskoj u listopadu, a sada je stigao i domaće salone.
Suparnik u premium D SUV segmentu modelima poput Audija Q5, BMW-a X3, Mercedesa GLC i Volva XC60, sada u svojoj drugoj generaciji otvara novo poglavlje za japansku marku s evolucijom u dizajnu, ali i prvim plug-in hibridnim modelom uopće.
Novi NX nudi vrhunsku multimediju i povezivost, kao i nove tehnologije za veću sigurnost i udobnost te ono što je posebno naglašeno, poboljšanja po pitanju dinamike vožnje i performansi koje pružaju jaču i dojmljiviju vezu između vozača i stroja uz Lexusov "pečat vožnje" (Lexus Driving Signature).
Druga generacija japanskog premium SUV-a, prvi put predstavljenog 2015., narasla je u svim smjerovima - u visinu pola centimetra, u duljinu i širinu po dva, uz tri centimetra dulji međuosovinski razmak. Posljedica? Straga sad opušteno sjede i krupniji ljudi, a u prtljažniku mjesta ima u izobilju (545 litara).
Vanjski dizajn minimalno je dorađen, tek u detaljima: tu je prepoznatljiva velika maska hladnjaka, nova glavna svjetla te šiljasta dnevna LED svjetla. Tradicionalni znak L marke izostavljen je straga, a mjesto toga, istaknut je naziv "LEXUS" između stražnjih svjetala koja se protežu cijelom širinom.
U unutrašnjosti je revidirana tehnologija infotainmenta, model je standardno opremljen zaslonom od 9,8 inča, a opcija je i 14-inčni zaslon. Dobra stvar: još uvijek postoje fizičke tipke za upravljanje elementima poput klima uređaja i glasnoće audio sustava, a ispred vozača nalazi se je 7,0-inčna instrument ploča i opcijski 10-inčni head-up zaslon.
Prednja sjedala sada su standardno grijana, a tu je i dodatna grijana stražnja klupa. Koža u različitim bojama, drvo otvorenih pora, panoramski stakleni krov detalji su koji podižu dojam. Po svemu, Japanci uobičajeno nisu štedjeli na materijalima, a izrada je filigranska.
U motornoj ponudi našli su se klasičan hibridni model NX 350h model s 2,5-litrenim četverocilindrašem i električnim motorom od 244 KS koji do 100 km/h sprinta za 7,7 sekundi koji će se nuditi s pogonom na prednje kotače te sva četiri kotača, te model NX 450h + koji koristi isti 2,5-litreni četverocilindaraš kao i NX 350h ali ukupne snage sustava od 309 KS (2,5-litrenom atmosferskom benzincu s četiri cilindra i 185 KS pridružuju se dva elektromotora - prednji od 182 KS i stražnji od 54 KS).
Sasvim dovoljno da unatoč pune dvije tone do stotke stigne za kratke 6,3 sekunde i na autocesti uhvati pristojnih 200 km/h. Više od sprinta važnije - ekologija: samo na struju može prevaliti trećinu više od suparnika, čak 98 kilometara u gradu, prema novom standardu WLTP. Baterija potrebna za to u NX 450h + ima kapacitet od 18,1 kWh.
Oprema: serijski dolazi i elektronski prilagodljivo podvozje te treća generacija Lexusovog sigurnosnog sustava Safety System+ koji uključuje sustav pomoći za vožnju koji sad prepoznaje i motocikliste, drveće, rasvjetne stupove i zidove,a može izvršiti korekcije kočenja i upravljanja kako bi spriječio nesreću, a ugrađen je i dorađeni radarski tempomat koji može održavati brzinu, prilagođavati je prometu te upravljati brzinom u zavojima.
Cijene startaju od 401.900 kuna za ulaznu hibridnu verziju 2.5 VVT-i HSD s 244 KS opremom Comfort i prednjim pogonom, dok početna cijena plug-in hibridne verzije 2.5 VVT-i PHEV S opremom Executive stoji 515.900 kuna.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Prvu plug-in hibridnu verziju modela RAV4 isprobali smo na kratkom testu u lipnju prošle godine, a sada su sa startom prodaje poznate sve cijene i svi paketi opreme.
Inače, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid smješta se na samom vrhu ponude modela kao perjanica Toyotine ponude hibridnih modela.
Radi se o verziji koja omogućuje nenadmašnu kombinaciju snage i ekološke učinkovitosti. Njegovim se predstavljanjem u Hrvatskoj jača i širi privlačnost modela RAV4 koji je stvorio tržište rekreativnih SUV vozila i kojih je do sada u svijetu prodano više od 10 milijuna. Cijene startaju od 412.500 kuna do registracije uz početni paket opreme Elegant.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....