Mjenjač je jedan od temeljnih dijelova u vozilu i trenutak promjene brzine utječe na mnoge čimbenike, poput potrošnje, buke i životnog vijeka mjenjačke kutije. Postoje vozači koji previše ubrzavaju i imaju tendenciju da motor radi na visokom broju okretaja. Drugi, naprotiv, imaju naviku voziti s niskim brojem okretaja motora, što također može imati određene posljedice na mehaniku automobila.
No, pravodobno mijenjanje brzina vrlo je važno kako mehanika ne bi patila i kako bi vožnja bila ugodnija, kao i potrošnja učinkovitija. Moderni automobili, s ručnim ili automatskim mjenjačem, imaju "savjetnika" na ploči s instrumentima koji obavještava vozača o pogodnom trenutku za promjenu brzine.
Međutim, obično su tvornički konfigurirani za postizanje učinkovitije potrošnje i ne preporučuju uvijek promjenu brzine pri odgovarajućim okretajima. Kako biste znali koji je preporučeni raspon okretaja za promjenu stupnja prijenosa, prvo je zgodno znati nešto o samom vozilu.
Svaki motor isporučuje svoju minimalnu i maksimalnu snagu pri različitom broju okretaja u usporedbi s ostalima. To je ono što se naziva krivulja snage i neophodno je znati da se ne ide preko nje ili ispod nje. Svi motori isporučuju najveću snagu kada dostignu određenu brzinu, na primjer, pri 2500/min.
Ali postoji i ono što je poznato kao okretni moment motora, što je stabilnija vrijednost u kojoj motor daje sličnu snagu u određenom rasponu, na primjer, između 2500 i 3500 okretaja.
Kod većine motora između tih 2500 i 3500 okretaja, postoji točka u kojoj isporučuje maksimalnu snagu, ali u cijelom tom rasponu motor nastavlja proizvoditi optimalnu snagu. Ispod ili iznad tog raspona, vrijednosti padaju.
Općenito, kod benzinca se preporučuje mijenjati brzine između 2000 i 2500 okretaja, dok kod dizelaša je preporučeno i ranije, između 1500 i 2000. Tada ste najefikasniji u svim pogledima zdravlja motora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....