Malo po malo, "staro normalno" se vraća, pa se tako i veliki saloni automobila te se prave kalendari za druge sajmove, za povratak velikih događaja na kojima proizvođači javnosti pokazuju svoja najnovija izdanja vozila.
Jedan od najpoznatijih europskih, Salon automobila u Parizu ili Mondial de L‘Automobile danas je otvorio vrata novinarima, a sutra javnosti sve do 23. listopada.
Podsjetimo, salon u Parizu bio je jedan od tri najcjenjenija europska, uz onaj u Ženevi "na neutralnom terenu" te Frankfurtski, s kojim se izmjenjivao bijenalno (parne godine).
Izdanje 2020. je pretrpjelo otkazivanje baš kao i ostatak sajmova automobila diljem svijeta, zbog zdravstvene krize izazvane pandemijom virusa COVID-19 koji je zahvatio planetu u posljednje tri godine.
Međutim nije samo korona kriva za otkazivanje sajmova: već prije pandemije proizvođači su počeli masovnom otkazivati nastupe (čak i na ženevskom salonu) zbog digitalizacije i novih platformi koje su ih jeftinije približavale kupcima i zato je sada dobro da je napokon krenulo "uživo".
Pariz je tako prvi veliki tradicionalni salon automobila na tlu Europe koji se vratio.
Gledajući unatrag, Pariški sajam automobila iz 2018., koji je posljednji put održan prije globalne zdravstvene krize, bio je pozornica u kojoj je predstavljena trenutna generacija BMW-a serije 3, novog Mercedesa B-klase, Peugeot e-Legend Concepta, prve 100 posto električne Kije e-Niro ili Mercedesa EQC. koji je bio prvi električni automobil sa zvijezdom.
Ovogodišnje izdanje Pariškog sajma automobila usmjerit će svu pozornost na elektrifikaciju koju auto industrija doživljava u posljednje vrijeme, na razvoj vodika kao izvora energije, istraživanje alternativnih goriva, te umjetnu inteligenciju.
Prema organizatorima "godina 2022. puna je inovacija spremnih promijeniti svijet mobilnosti".
Međutim nije sve tako bajno kako se vidi u halama Parc des Expositions na Porte de Versailles, jer velika većina proizvođača nije nastupila ni ove godine. Sve se svelo uglavnom na domaću auto industriju (izuzev Citroena koji nije nastupio) te kineske vedete koje traže svoje mjestu kod kupaca sa starog kontinenta.
Osim toga, glavni lokalni proizvođači (Alpine, DS Automobiles, Peugeot i Renault) koji su izložili u pariškom kompleksu potrudit će se više od bilo koje druge tvrtke koja prisustvuje događaju kako bi svijetu općenito, a posebno potencijalnim lokalnim kupcima, pokazali sve svoje novo i najbolje.
Pariški sajam automobila 2022., iako prvenstveno usmjeren na elektrifikaciju, tehnologiju i inovacije budućnosti industrije, također je rezervirao prostor za nostalgiju, posvećujući cijele izložbe klasičnim automobilima koji su doprinijeli da automobilski sektor bude u ovom trenutku u sadašnjosti.
Među markama koje izlažu na Pariškom sajmu automobila 2022. su Alpine, Dacia, Pininfarina, Jeep, Renault, Peugeot, DS, Smart, Fisker i Microlino, kao i kineske marke Great Wall Motors, DSFK, Hopium i BYD, te vijetnamski VinFast, kao i različite tvrtke za mobilnost koje će pokazati rješenja za velike gradove, električne skutere i carsharing.
Najveće zvijezde su Peugeot 408, Renault 4Ever Trophy Concept, prvi potpuno električni Jeep Avenger, futuristički koncept Alpine Alpenglow te novi modeli Dacije.
Međutim, ovogodišnji Pariški sajam automobila također ima dugačak popis proizvođača automobila koji će izostati, iako su ranije prisustvovali. Marke koje nisu izložile novitete na Pariškom sajmu automobila 2022. su: Abarth, Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Ferrari, Fiat, Hyundai, Kia, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Maserati, Porsche, Seat, Škoda, Toyota i Volkswagen.
U nastavku pogledajte najveće novitete ovogodišnje priredbe koja i takva krnja, nadamo se, najavljuje povratak velikim sajmovima na tlu Europe...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....