Hyundai je prošle godine uveo tradiciju obilježavanja N daya (N dana). Riječ je o jednom danu u godini kada tvrtka predstavlja i najavljuje mnoge novosti vezane uz svoj sportski N odjel. Ove je godine N dayobilježen 15. srpnja.
Na žalost, suprotno očekivanjima, na ovogodišnjem N dayu nismo saznali previše o budućem Hyundaiju Ioniq 5 N, no korejski proizvođač je potvrdio da automobil stiže 2023. godine.
Umjesto Ioniqa dobili smo dva električna konceptna N automobila. To su N Vision 74 i RN22e, dva prilično različita modela kojima Hyundai pokazuje što može. Ovi koncepti Hyundaiju služe kao svojevrsni laboratoriji na kotačima za ispitivanje budućih tehnoloških rješenja i zadovoljstva kupaca određenim dizajnerskim rješenjima.
“Kockasti” retro model N Vision 74 svoju je dizajnersku inspiraciju pronašao u konceptnom Ponyju iz 1970-ih godina, dok RN22e ima karoseriju novog Ioniqa 6, no Hyundai ga iz određenih razloga nije imenom htio povezivati s najnovijim električnim modelom ove marke. No postoji velika šansa da je ovo zapravo najava za budući Ioniq 6 N, a i Hyundai je potvrdio da bi se iza ovog modela mogao kriti jedan budući serijski.
N Vision 74 je hibridni automobil, no ispod njegove karoserije nema benzinskog motora. Za pogon služi hibridni sustav koji kombinira klasičan električni baterijski pogon i pogon na gorive ćelije. Hyundai tvrdi da takav sustav pruža bolje hlađenje baterija ali i mogućnost bezbrižnijeg putovanja na duže relacije (pod uvjetom da se razvije mreža punionica vodika).
Automobil ima dva motora koji razvijaju ukupno 680 KS i 900 Nm. Hyundai tvrdi da je doseg ovog automobila s punim spremnikom vodika i baterijama više od 600 kilometara.
Hyundai RN22e ima baterijski električni pogon. Pogon je preuzet iz modela Kia EV6 GT, a Hyundai se nije trudio izvući više snage već koncipirati čitav automobil kako bi ga pretvorio u “čudovište koje jede zavoje”. Hyundai je stoga puno radio na sustavu torque vectoringa i prijenosu snage te na smanjenju mase. Mnogo pažnje je posvećeno i kočnicama, ali i aerodinamičkim svojstvima automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....