GDPR U ULOZI ZAŠTITNIKA VOZAČA

NADZOR BRZINE NA NAŠIM AUTOCESTAMA? Malo sutra - otkrivamo i zašto!

Najavljeni sektorski nadzor brzine u ozbiljnom je sukobu s Uredbom o zaštiti osobnih podataka, a isti propis mogao bi biti koban i za nove policijske radare opremljene kamerama koje bez kriterija neprestano snimaju cestu i baš svakoga tko njome prolazi
 Profimedia

Ostavio bih vam podatke, no GDPR… Nedugo nakon što je sredinom 2018. zaživjela rigorozna Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR), društvenim mrežama krenule su kolati svakojake dosjetke vezane uz novu regulativu. Nama u sjećanju ostala je jedna vezana uz komičnu poruku ostavljenu na vjetrobranskom staklu, u kojoj se vozač pristojno ispričava vlasniku auta jer mu je oštetio lim na parkiralištu, no ipak mu ne odlučuje ostaviti podatke kako bi ovaj kasnije mogao popraviti štetu terećenjem police osiguranja jer ga u tome, piše, sprječava GDPR.

Ivan Lacković

Riječ je, naravno, o šali, no pravila koja nameće Uredba o zaštiti podataka u stvarnosti nisu osjetno blaža. Njome je, naime, jasno propisano da se osobni podaci smiju koristiti samo u strogo propisanim uvjetima, primjerice u slučajevima kad postoji privola ili je riječ o javnom interesu, a osobnim podacima se prema Uredbi pritom smatra svaki podatak kojim se može utvrditi identitet osobe, pa tako ne samo ime i prezime, kućna adresa, broj osobne ili OIB, nego i svaka fotografija ili snimka iz koje je moguće iščitati “fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet pojedinca”. Samim time, Uredbom je dokinuto nekažnjivo baratanje osobnim podatcima u nizu slučajeva, čak i u situacijama koje donedavno uopće nisu bile sporne. Jedna od njih svakako je uporaba fiksnih policijskih kamera, a sve detalje o tome što to znači za vozače možete pročitati u novom broju Auto kluba koji je od danas na svim kioscima!

Ivan Lacković

Osim toga, kako bi vam pomogli da budžet za ljetovanje iskoristite za smještaj, hranu i ostale potrepštine, a ne na kazne, donosimo vam Autokartu s lokacijama svim fiksnih radara u Hrvatskoj! Možda je malo "old school", ali radi i kada baterije na mobitelima ostanu bez struje.

Osim toga, u ovom broju čekaju vas svi detalji osvježene Škode Superb koju smo isprobali u okolici Beča.

Škoda

Ne manjka ni testova, pa se tako na prvom testu našao Audi e tron, prvi potpuno električni Audijev model.

Marin Tomaš

Od ostalih testova izdvajamo test nove Toyote Corolle Sedan sa hibridnim pogonom i Volkswagena T-Crossa sa 1.0 TSI turbobenzincem od 95 KS.

Ivan Lacković

Rubrika servis rezervirana je za presvlačenje krovne obloge, dok u vremeplovu možete čitati sve o stoljeću Citroenovih automobila. Tu su i izvještaji sa utrka Formule 1 u Austriji i Moto GP-a u Njemačkoj i Nizozemskoj.

Uglavnom, i u ovom će se broju pronaći ponešto za svakoga. Ugodno čitanje!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 01:16