Iako je u posljednjih pet godina došlo do snažnog rasta broja punionica za električna vozila diljem Europske unije (+180 posto), ukupni broj od 307.000 daleko je od cilja.
Dok pojedine zemlje EU napreduju kada je u pitanju razvoj infrastrukture, većina zaostaje. O kakvom disbalansu se radi, najbolje otkriva podatak da je polovica svih punjača u EU koncentrirana u samo dvije zemlje, Nizozemskoj (90.000) i Njemačkoj (60.000).
Nizozemska je površinom oko 30 posto manja od Hrvatske, a ima čak 70 puta više punjača za električna vozila (90.000 u odnosu na oko 1300 u Hrvatskoj).
No, još radikalniji primjer od naše zemlje je Cipar koji ima 1600 puta manje punionica od Nizozemske.
Konkretno, vozačima u Cipru na raspolaganju je 57 punionica.
Kako piše Politico, na tamošnjim cestama električni automobili čine samo 0,06 posto ukupne brojke.
Kako bi pomakla stvari s mrtve točke, Vlada je nedavno ponudila bespovratna sredstva do 9000 eura za kupnju električnih vozila plus dodatnih 1000 eura ako se vlasnici odluče riješiti svog automobila koji zagađuje okoliš.
Reakcija javnosti bila je mlaka.
Charalampos Theopemptou, čelnik ciparske oporbene Stranke zelenih i član parlamenta, ustvrdio je da smanjenje cijene novog električnog vozila za 10.000 eura nije dovoljno.
‘Koliko ljudi ima novca da kupi tako skupe automobile? Dobra je stvar promovirati električne aute, ali koga mi zapravo subvencioniramo? Najvažnije od svega, struja je preskupa, ljudi nemaju računicu.
Vidite da ih niti vlast ne želi, neka prvo naprave infrastrukturu i kupe sebi električne modele pa tek onda neka traže isto od građana‘ - zaključio je Theopemptou.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....