PREMIJERA

Najlakši superautomobil na svijetu: Nizozemski Donkervoort F22 ima 750 kilograma i 500 KS

Nizozemski proizvođač automobila sugerira da F22 donosi poboljšanja u ‘praktičnosti, udobnosti i jednostavnosti korištenja‘

Donkervoort F22

 Donkervoort

Nizozemski proizvođač automobila Donkervoort predstavio je F22, svoj prvi automobil nakon desetljeća koji zamjenjuje D8 GTO. Riječ je o superautomobilu čistog dizajna s novom šasijom, otvorenim kotačima, Audijevim motorom koji proizvodi 500 KS i 750 kg.

F22 je dobio ime po kćeri generalnog direktora Denisa Donkervoorta (Filippa) rođenoj ranije ove godine. Unatoč novom dizajnu, odmah je prepoznatljiv kao njihov automobil zahvaljujući izloženim kotačima, dugom poklopcu motora, bočno postavljenim ispušnim cijevima i agresivnim stilskim detaljima.

Stražnji kotači bolje su integrirani u tijelo zahvaljujući širim branicima, poboljšavajući držanje i aerodinamiku. Sportski automobil dugačak je 404 cm, a ima i "leptir" vrata, full-LED rasvjetu i krov od karbonskih vlakana Twin Targa koji se može ukloniti i pretvoriti se u roadster.

image

Donkervoort F22

Donkervoort

Nizozemski proizvođač automobila sugerira da F22 donosi poboljšanja u "praktičnosti, udobnosti i jednostavnosti korištenja" u usporedbi sa svojim prethodnikom, iako bez gubitka fokusa na superautomobilu. Zahvaljujući većoj površini, kabina dvosjeda je prostranija nego prije, s prilagođenim Recaro sjedalima s opcijskim pojasevima u šest točaka odobrenim za utrke i cestovnu uporabu.

image

Donkervoort F22

Donkervoort

Armaturna ploča prilično je minimalna s digitalnom pločom instrumenata, dodatnim iPadom mini koji služi kao infotainment zaslon osjetljiv na dodir, dodatnim klimatizacijskim sustavom i većinom kontrola integriranih u upravljač. Prtljažnik ima kapacitet od 298 litara.

Donkervoort nastavlja tradiciju korištenjem 2,5-litrenog pet-cilindričnog motora s turbom iz Audija koji proizvodi okruglih 500 KS (367 kW) i 640 Nm okretnog momenta. To predstavlja povećanje od 58 KS (42 kW) i 70 Nm u usporedbi s odlazećom Donkervoort D8 GTO Individual Series.

image

Donkervoort F22

Donkervoort

Snaga se prenosi na stražnju osovinu kroz lagani ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa kratkog dometa koji sadrži Boschevu tehnologiju usklađivanja broja okretaja, uz pomoć Torsen diferencijala s ograničenim proklizavanjem. Elektronika je ograničena na višestupanjski sustav kontrole proklizavanja i opcijski Bosch ABS za utrke.

image

Donkervoort F22

Donkervoort

Prema proizvođaču, superautomobil može ubrzati od 0 do 100 km/h za 2,5 sekunde, a od 0 do 200 km/h za 7,5 sekundi prije postizanja najveće brzine od 290 km/h. Potpuno nova hibridna šasija izrađena je od cjevastog čelika i ex-core ugljičnih vlakana, udvostručujući torzijsku krutost i krutost na savijanje u usporedbi s prethodnikom, dok je poboljšana sigurnost.

F22 teži 750 kg, što ga čini 70 kg ežim od modela koji zamjenjuje. Ipak, povećana izlazna snaga daje mu impresivan omjer snage i težine od 666 KS po toni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 16:47