Najnovije istraživanje procjenjuje da će se do 2030. prodati oko 31,1 milijuna električnih vozila, te svake godine za 10 milijuna više u odnosu na posljednju prognozu iz siječnja 2019.
Zanimljivo je da se u studiji tvrdi i da je vrhunac prodaje benzinskih i dizelskih vozila najvjerojatnije već nastupio, piše britanski Autocar.
Iako se ne očekuje da će se globalno tržište automobila vratiti na pretpandemijsku razinu do 2024., za prodaju električnih automobila se predviđa da će dostići 2,5 milijuna prodanih primjeraka samo ove godine. Ako primijenite složene godišnje stope rasta od 29 posto, ta bi se vrijednost trebala povećati na 11,2 milijuna u 2025., a potom na 31,1 milijun do 2030. godine, kada bi električari predstavljali otprilike 81 posto svih prodanih novih elektrificiranih automobila.
"Visoke cijene električnih vozilima još uvijek ograničavaju masovniji prelazak na električne automobile, ali kako se njihov trošak sve više konvertira s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, skup potencijalnih kupaca trebao bi se povećati", rekao je Jamie Hamilton iz Deloittea.
"Šira paleta novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem rabljenih, znači da će "električari" postati održiviji izbor za mnoge", dodao je Hamilton.
Dodatni čimbenici koji bi mogli dovesti do toga da vozači kupuju više električnih auta uključuju poticaje koje podupiru vlade, sve stroži propisi o emisijama štetnih plinova, kao i širi raspon modela dostupnih na tržištu - od gradskih modela, limuzina, kompakata, SUV-ova pa čak i hiper-automobila poput Rimčevog C-Two.
Prema Deloitteu, jedino što još uvijek zadržava kupce da počnu razmišljati o električnim automobilima jest razmjerno nizak doseg s jednim punjenjem (naspram benzina / dizela) i veliki nedostatak infrastrukture za punjenje. A, to bi opet, moglo biti ključno da se Deloitteova predviđanja uopće i ne ostvare.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....