S 5000 prodanih primjeraka ove godine Porsche Taycan ruši sve rekorde rekorde i očekivanja. U kolovozu je čak skočio na vrh najprodavanijih Porschea u svijetu, ispred novog 911 i Cayennea i Macana. Pritom je čak osam Porsche Taycana, revolucionarnog električnog četverosjeda iz Zuffenhausena, registrirano kod nas samo u prvih šest mjeseci, unatoč činjenici da najjeftiniji 4S sa 530 KS stoji priličnih 870.000 kuna, srednji Turbo sa 680 KS već vrtoglavih 1,245.000 kuna, a topmodel Turbo S sa 761 KS nevjerojatnih 1,512.500 kuna. Milijun i pol kuna! Vrijed li doista taj novac? Po odgovor na to pitanje naš se glavni urednik uputio u njemački Manheim sredinom rujna, na zbog koronavirusa u međuvremenu dvaput odgađanu međunarodnu prezentaciju prvog potpuno električnog Porschea.
Taycan je coupe s četverim vratima, koji se sa svojih 4,96 metara smjestio na pola puta između dvosjeda 911 (4,54 metra) i peterosjeda Panamera (5,20 metara). I, unatoč električnom pogonu, izgleda kao i svaki drugi Porsche. U prijevodu: nizak poklopac motora s četiri diodna svjetla, široki blatobrani i stražnja svjetla s kraja na kraj. Da nije riječ o običnom Porscheu otkrivaju tek dva vertikalna proreza za zrak na prednjem dijelu i kvake u ravnini s karoserijom, uz potpuno zatvorenu podnicu zaslužne za rekordno nizak koefticijent otpora zraka od svega 0,25.
I u unutrašnjosti je to tipični automobil iz Zuffenhausena. Brava, odnosno prekidač za paljenje, lijevo od upravljača, trokraki upravljač, digitalna instrumentna ploča s brzinomjerom u sredini i minijaturni analogni sat na vrhu središnjeg grebena. Čak i nizak položaj za upravljačem podsjeća na legendarni 911. Mjesta ima u izobilju, kao u 24 centimetra duljoj Panameri. Čak i za glavu i koljena putnika na stražnjim sjedalima. Ne samo zbog priličnih 1,97 metara širine, već i međuosovinskog razmaka zbog smještaja litij-ionskih baterija kapaciteta 79,2 do 93,4 kWh rastegnutog na priličnih 2,90 metara. Tijesno, također, nije ni u prtljažniku - 81 litra stane sprijeda ispod poklopca motora, straga dodatnih 377 litara. Sve zajedno sasvim pristojnih 447 litara. Jedino što unutrašnjost izgleda preplastično. Istini za volju, još uvijek bolje nego u upola jeftinijoj Tesli Model S.
To, međutim, brzo pada u zaborav nakon što pritiskom na prekidač s natpisom Start i minijaturno ručicom mjenjača desno od upravljača pokrenete Taycan. Već i osnovni Taycan 4S, kojeg smo odabrali za vožnju po dvjestotinjak kilometara dugoj ruti oko Mannheima, do stotke stiže gotovo kao 911 Carrera 4S - za svega 4 sekunde - i na autocesti lakoćom hvata tvornički obećanih 250 km/h. I to gotovo u potpunoj tišini, uz jedva čujno zujanje elektromotora i kotrljanje guma po asfaltu. Vjetar gotovo da se i ne čuje...
Još je ljepši osjećaj na otvorenoj cesti, pogotovo na vijugavim brdskim prometnicama jedva dovoljno širokim da se mimoiđu dva automobila. Taycan je, unatoč čak 2,90 metara međuosovinskog razmaka i pozamašne 2,2 tone, nevjerojatno okretan. Čak i u oštrim zavojima. A osjećaj na upravljaču je besprijekoran, unatoč upravljanju na sva četiri kotača. Tajna je, dakako, u zahvaljujući u pod ugrađenim baterijama najnižem težištu od svih Porschea. Zaključak? Nijedan automobil ne skriva svoju težinu kao električni Porsche.
I ne troši pretjerano. Proizvođač je obećao 320 do 407 kilometaraza slabiju bateriju od 79,2 kWh, a mi smo se poslije prilično brzo odveženih dvjestotinjak kilometara vratili s dometom od sasvim pristojnih 80 kilometara. Srećom, brzo se puni zahvaljujući 800-voltnoj mreži - za svega pet minuta na 100 kilometara dometa koristite li punjače od 270 kWh. Njih, doduše, kod nas nećete naći, a još uvijek su rijetki i u punionicama dobro pokrivenoj Njemačkoj.
Pravo je iznenađenje, međutim, slijedilo pri povratku s vožnje na zatvoreni poligon Porscheovog Experience Centera na stazi Hockenheim Ring, gdje smo sjeli i za upravljač topmodela Taycan Turbo S sa 761 KS. I odmah isprobali Launch Control. Lijeva noga na kočnicu, desna na gas. Samo 2,8 sekundi kasnije, što je vrijeme potrebno da u miru izgovorite Porsche Taycan Turbo S, već jurite 100 km/h, a još 7,1 sekundu nakon toga, ostane li desna noga na papučici gasa, već jurite 200 km/h. I, što je najsmješnije, bez popratnog urlanja motora ili cviljenja guma zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača te gumama 265/35 ZR21 sprijeda i straga 305/30 ZR21. I nije za svačiji želudac, u što se osobno uvjerio kolega iz Poslovnog dnevnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....