kako ih popraviti?

Nakon carina, nova prepreka za kineske aute u Europi: Osiguranja ne mogu odrediti premiju, evo i zašto

Usklađenost standarda popravaka između Kine i Europe ključni je problemi koji otežavaju proces osiguranja

Popravak auta, ilustracija

 Profimedia

Kako se kineski električni automobili sve više probijaju na europska tržišta uključujući i britansko, sada se suočavaju s neočekivanim preprekama. I to u pogledu osiguranja. Unatoč njihovoj kvaliteti i inovativnosti, brojni osiguravatelji u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazuju neodlučnost kada je riječ o pokrivanju ovih vozila, zbog čega se mnogi novi modeli susreću s poteškoćama pri osiguranju, ili su prisiljeni plaćati vrlo visoke premije.

image

Popravak auta, ilustracija

Profimedia

Glavni uzroci ovog problema leže u strahu od visokih troškova popravka, nedostatku specifičnih tehničkih informacija o vozilima i produženim rokovima isporuke zamjenskih dijelova.

Modeli poput BYD Seal, GWM Ora 03 i određeni MG modeli, prepoznati su kao posebno problematični za osiguranje. Industrijska istraživačka agencija Thatcham Research, koju financira sektor osiguranja, naglašava da problem proizlazi iz nedovoljnog razumijevanja procesa popravka u Europi od strane kineskih proizvođača.

Ben Townsend iz Thatcham Researcha ukazuje na to da problem nije u kvaliteti vozila, već u nedostatku suradnje s industrijskim osiguranjem. "Pozivamo proizvođače iz Kine, Indije i Vijetnama da ne dolaze samo s namjerom prodaje vozila na britanskom tržištu, već da razgovaraju s nama i razumiju specifičnosti tržišta kako bi osigurali pravilnu podršku i logistiku za svoje proizvode," izjavio je Townsend.

image

Dijelovi za aute, ilustracija

Profimedia

Iako se problem povećanih troškova osiguranja ne odnosi isključivo na kineske električne automobile, oni su među najpogođenijima. Nedavna izvješća pokazuju da vlasnici električnih vozila plaćaju znatno više za osiguranje u usporedbi s vozilima s unutarnjim izgaranjem, s posebnim naglaskom na vlasnike Tesli i Smart EQ ForFour.

Kineski proizvođači se posebno ističu zbog problema s dostupnošću dijelova, što dodatno komplicira situaciju s osiguranjem. Martyn Rowley, izvršni direktor britanske Nacionalne udruge za popravak karoserija, izdvaja kineske proizvođače i nedostatak dostupnosti dijelova govoreći za Auto Express, naveo je model GWM ORA 03 (poznatog kao Funky Cat) kao ilustraciju poteškoća s kojima se suočavaju servisi pri nabavi zamjenskih dijelova, što dovodi do otežane popravke čak i za manje probleme. “Nažalost, jednostavno ne možete dobiti dijelove; nisu dostupni za to vozilo, što mislim da je smiješno s obzirom na to da se radi o poslovima vrijednim više milijuna funti", izjavio je.

image

SAIC: proizvodnja u Kini

SOPA Images Limited/Alamy/Alamy/Profimedia

Iz GWM ORA-a priznali su svijest o ovom problemu među vlasnicima i radi na poboljšanju situacije. Međutim, izazovi s dokumentacijom o popravcima i usklađenošću standarda popravaka između Kine i Europe ostaju ključni problemi koji otežavaju proces osiguranja.

Potrošači su konačni gubitnici u ovoj situaciji, suočeni s ograničenim izborom i povećanim troškovima. Ako se dodaju i potencijalne najavljene više carine, konkurentnost kineskih električnih vozila na britanskom i europskom tržištu mogla bi biti znatno smanjena, što naglašava potrebu za boljom suradnjom između proizvođača i osiguravatelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 02:06