Nakon nedostatka čipova, auto industrija bi se mogla suočiti s nedostatkom auto stakala u aktualnoj krizi opskrbnih lanaca, s kojom se svijet trenutno suočava. Prema The Wall Street Journalu (WSJ), zapadna automobilska industrija je vrlo zabrinuta zbog toga. Volkswagen navodno već pravi zalihe prozora i vjetrobrana.
Problem je u tome što za proizvodnju stakla treba puno energije, točnije prirodnog plina. S ruskom invazijom na Ukrajinu, kupnja prirodnog plina od Rusije "hrani" njen ratni stroj. Drugim riječima, to nije opcija za zapad.
No, problem je što se njemačka industrija uvelike oslanjača na ruski plin. Višestruke automobilske komponente proizvode se u Njemačkoj ili u zemljama istočne Europe, koje ili trebaju isti izvor energije ili su preblizu rata da ih on na ovaj ili onaj način ne zahvati.
Svaki nedostatak stakla odmah će utjecati na proizvođače automobila. Tvrtke koje su u prošlosti zamijenile standardnu opskrbu čipovima drugom opcijom kako bi izbjegle nedostatke u isporuci sada neće imati tu mogućnost s ovim bitnim materijalom. Ako nema dovoljno stakla, velika većina osobnih automobila jednostavno se ne može proizvesti.
Prema WSJ-u, neproizvodnja stakla znači uvoz onoga što im treba iz zemalja koje se ne suočavaju toliko s energetskom krizom. Ovisno o tome gdje se stakla proizvode, njihova cijena može biti puno viša od cijene dijelova koji se proizvode lokalno, što će tada povećavati cijene automobila.
S obzirom na to da bi nedostatak stakla bio temeljno povezan s energetskom krizom, moglo bi ga biti teže riješiti nego problem s poluvodičima. Sve ovisi o pronalaženju drugih izvora prirodnog plina osim Rusije ili drugih izvora energije, poput nuklearne energije.
Njemačka je već rekla da neće promijeniti svoje planove za zatvaranje svojih posljednjih nuklearnih elektrana, tako da je perspektiva da bi još više stvari koje ovise o energiji moglo postati teže napraviti i biti skuplje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....