Mercedes je upravo predstavio šestu generaciju E-klase pod internom oznakom W214, čije će isporuke krenuti već u lipnju, a proizvodit će se u modernoj tvornici Factory 46 u Sindelfingenu, zajedno s GLC i S-klasom.
Karavan stiže u rujnu, a u planu je i podignuti All-Terrain. E-klasa je posljednji novi model na platformi MRA II.
Proporcijama najviše podsjeća na prethodnika iz 2016., a linijama na luksuznu S-klasu. Sprijeda su sad dva reda diodnih svjetala (iznad i ispod glavnih matričnih svjetala visoke rezolucije), a osvijetljena je i crna maska hladnjaka sa sitnim trokrakim zvijezdama, zbog koje podsjeća i na električni EQS.
Zaštitni znak njemačkog proizvođača našao je mjesto i u stražnjim svjetlima – četiri pozicijska, odnosno svjetla kočnice također nose oblik trokrakih zvijezda. Kvake su, kao što je to u posljednje vrijeme već uobičajeno, skrivene u karoseriji i iskaču kad se automobil otključa, a od pogleda su skrivene i ispušne su cijevi.
S-klasa je, dakako, poslužila kao predložak i za unutrašnjost (baš kao i električni EQS). Najveća novost su tri umjesto dva ekrana kod prethodnika W213 iz 2016., a kamera i software vode računa da vozač za vrijeme vožnje ne gleda u ekran ispred suvozača. Ako se, pak, na ekranu ne vrti film ili glazbeni spotovi, prikazuje se zvjezdano nebo.
Zahvaljujući aktustičnim staklima i bogatoj zvučnoj izolaciji, unutrašnjost je najtiša u klasi. U ponudi je i wellness koji predlaže vježbe disanja kad otkrije znakove stresa, a digitalno upravljani ventilacijski otvori u unutrašnjost upuhuju svježi zrak protiv mučnine u vožnji, odnosno morske bolesti...
Uobičajene akcije, kao što su uključenje grijanja sjedala na niskim temperaturama ili omiljene radio-stanice na putu kući s posla, automatski pokreće umjetna inteligencija (AI), a zahvaljujući selfie-videokameri u vožnji moguće je održavati i sastanke putem Zooma ili Webexa. I sve bi se trebalo odvijati nevjerojatno brzo zahvaljujući središnjem računalu.
Što se, pak, tiče sigurnosnih sustava, nova E-klasa nudi sve što i luksuzna S-klasa, uključujući i autonomnu vožnju razine 3.
Nova generacija E-klase dobila je dva centimetra dulji međuosovinski razmak (2,96 metara), širi trag kotača i duljinu (4,94 metara), a uz doplatu i zračni ovjes sprijeda i straga, kao i upravljanje na sva četiri kotača.
U ponudi će u početku biti jedan blagohibridni benzinac (E 200/204 KS) i dizelaš (E 220 d/197 KS), kao i dva plug-in hibridna benzinca (E 300 e/204 KS i E 400 e 4Matic/252 KS).
Oba plug-in hibrida trebala bi zahvaljujući većoj bateriji samo na struju imati doseg od 100 kilometara. Kasnije bi se trebali pojaviti još i 2,9-litreni redni šesterocilindraši sa 360 KS (benzinac) i 330 KS (dizelaš), a na svoje će doći i ljubitelji oznake AMG, koji će se vjerojatno morati pomiriti s 2,0-litrenim četverocilindrašima u verzijama E 53 i E 63.