Srce automobilske industrije trenutno kuca u Münchenu u Njemačkoj zahvaljujući sajmu IAA Mobility 2023 koji je otvorio svoja vrata za javnost danas, 5. rujna.
Kao što se i očekivalo, klimatski aktivisti primijetili su to i organizirali drugačiju vrstu prosvjeda, potapajući automobile u jezeru ispred izložbenog centra.
Vratolomija se dogodila u ponedjeljak rano ujutro, na dan za novinare. Potapali su se dijelovi triju različitih vozila - E-klase W210, Touarega prve generacije i krova neodređenog modela. Oni su plutali po plitkom jezeru, izgledajući kao prava vozila uronjena u vodu.
Dvoje klimatskih aktivista sjedilo je pokraj tri vozila držeći transparente s oznakom Greenpeacea u želji da ih se čuje. Jedna od njih glasi “Shrink now or Sink later”, referirajući se na potrebu za još nižim emisijama kako bi se spriječile poplave i drugi katastrofalni događaji uzrokovani globalnim zagrijavanjem.
Podvig su kritizirali korisnici društvenih mreža koji su smatrali da su vozila zagadila jezero, iako je Greenpeace jasno rekao da su to samo makete s kojih su uklonjeni motor i mehaničke komponente. U objavi na X-u (Twitteru), Greenpeace je napisao: “Svojom privrženošću motorima s unutarnjim izgaranjem i velikim SUV-ovima, automobilska industrija potapa planet. Umjesto sajmova automobila, trebamo se više fokusirati na dobar javni prijevoz i točne vlakove!".
Posljednji Greenpeaceov prosvjed sličan je onom organiziranom na IAA Mobility 2021, s aktivistima koji stoje u vodi držeći fotografije ekstremnih vremenskih događaja i transparente koji upozoravaju na učinke klimatskih promjena.
Druga grupa aktivista iz kampanje pod nazivom “Extinction Rebellion” prosvjedovala je spuštanjem s mosta preko Georg-Brauchle-Ringa koji se nalazi u blizini BMW Worlda. Zbog toga je policija na ovom području odredila preusmjeravanja i ograničenja brzine, sve do završetka prosvjeda.
Extinction Rebellion također želi istaknuti potrebu za nižim emisijama, Aktivisti se protive događajima koji uključuju proizvođače automobila, govoreći da "ne trebamo više električnih automobila, trebamo manje automobila".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....