BUĐENJE VELIKE MAČKE

Nasljednik slavnog XJ220: C-X75 hvata 300 km/h za svega 15,7 sekundi

Jaguar je na pariškom auto salonu šokirao javnost! Predstavljen je superautomobil s ultraniskim emisijama štetnih plinova koji neodoljivo podsjeća na vremena (1994.) kada je Jaguar tresao tržište automobila svojim XJ220, tada najbržim serijskim automobilom na svijetu.

Riječ je o konceptu C-X75 koji je službeno predstavljen na prvom, novinskom danu Auto showa u Parizu, javlja Autocar.

- Posveta 75. obljetnici Jaguarove baštine i djelić dizajna i tehnologije koji će obilježiti naše automobile u budućnosti - opisuje Jaguar svoje novo remekdjelo.

Međutim, prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže britanski Autocar, Jaguar ozbiljno razmišlja o stavljanju C-X75 na cestu čime bi se 'velika mačka' ponovo učvrstila kao moćna i snažna sila u svijetu superautomobila.

- S našim trenutačnim modelima XK, XF i XJ osvježili smo i poboljšali brand Jaguara u očima javnosti. Sada je vrijeme da ponovo načinimo korak dalje kako bi ljudi postali svjesni da možemo napraviti još egzotičniju i posebniju vrstu automobila - superautomobil koji je izdrživ u budućnosti, a to također kombinira performanse, luksuz i ljepotu u maniri kakvu samo Jaguar ima - objasnio je zamjenik direktora dizajna u Jaguaru, Julian Thompson.

Ono što C-X75 čini posebnim je eksperimentalan pogon. Naime, motor(i) koji pokreću ovo 4,6 metara dugačko i 1350 kilograma teško vozilo sposobno ići do 330 km/h jesu četiri električna motora, svaki na jednom kotaču, snage 195 konjskih snaga.

Zajedno daju nevjerojatnu snagu od 780 'konja' te čak 1600 NM okretnog momenta, nula ispušnih plinova i performanse koje većinu današnjih sportskih automobila mogu posramiti: do 'stotke' za 3,4 sekunde, od 0 do 160 za 5,5 sekundi te do 300 km/h za svega 15,7 sekundi.

- Električni nam je pogon dao potpunu slobodu u dizajniranju C-X75. Dok se klasični superautomobili moraju nositi s velikim klipnim motorom, električni motori omogućuju vam da zadržite automobil relativno blizu tlu te postavite vozača između dvije osovine, tamo gdje biste htjeli da bude - rekao je Thompson.

C-X75 nije strogo električno vozilo već hibrid kakav do sada nismo imali prilike upoznati. Domet električnog pogona je 110 kilometara, no tada u pomoć dolazi par minijaturnih turbina koje se nalaze iza kabine. Njih je moguće 'tankati' s dizelom, biogorivom, komprimiranim prirodnim ili ukapljenim naftnim plinom.

Turbine proizvode 188 konjskih snaga električne energije okrećući se gotovo 80 tisuća puta u minuti. Njihova se energija može koristiti kao zamjensko 'gorivo' ili za punjenje litij-ion baterija ili za kombiniranje s elektro-motorima pri čemu se domet produžuje do 900 kilometara.

Turbine, načinjene od strane britanske kompanije Bladon Jets, još su uvijek u eksperimentalnoj fazi i nikada nisu bile integrirane u produkcijsko vozilo. Njihova sposobnost gutanja više od 1000 litara zraka po sekundi te vrlo visoke temperature ispuha još uvijek dovode do pitanja njihovo korištenje u automobilu. No, njihova veličina i efikasnost čine ih vrlo primamljivima.

- Turbine su dizajnerski san. Kompaktne, učinkovite i lakše za održavanje od klasičnog motora, a možemo ih koristiti i za aktivnu aerodinamiku automobila. Na pritisak guma ispušni plinovi se preusmjeravaju ispod automobila te prolaze kroz aerodinamične elemente stvarajući downforce - istaknuo je Thompson.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 22:53