inteligentno manevriranje

Ne možete pronaći parking? Ova tehnologija mogla bi vas uskoro spasiti muka

Pronalazak parkirnog mjesta česta je muka, no nova tehnologija umjetne inteligencije mogla bi biti svojevrsno rješenje

Parkiranje, ilustracija

 CROPIX

Ova tehnologija autonomnih vozila ne odnosi se samo na sumnjičavi koncept “automobila bez vozača”. Ona također pokriva niz stvari koje su daleko manje dramatične, kao što su sustavi za pomoć pri parkiranju i mogućnost da se automobili sami kreću u vidu sustava za automatizirano parkiranje vozila (AVP), piše N1 info.

Ideja je da se vozač pojavi na parkiralištu i ostavi auto da se sam parkira, a kasnije ga vrati na poziv. Planovi za ovu vrstu sustava dio su programa razvoja potpuno autonomnih vozila, ali se također može primijeniti u automobilima koji nisu samovozeći, piše AutoCar.

Cijela ideja je stvoriti združene sustave mobilnosti, gdje autonomni automobil stiže na parkiralište na rubu urbanog područja, a vozač i putnici izlaze i prebacuju se javni prijevoz.

image

Parkiranje, ilustracija

CROPIX

Osim toga, tu se pojavljuju i potpuno novi pojmovi, kao što je “infrastrukturno orkestrirano manevriranje” (IOM). Tradicionalni pristup AVP-u je opremiti automobile s više tehnologije.

Sofisticiraniji pristup, i dio onoga što se naziva “sigurnim infrastrukturnim rješenjima”, također je instaliranje umjetne inteligencije u infrastrukturu. To omogućuje proširenje AVP-a na “inteligentno manevriranje vozilom”, a tu IOM nastupa.

Uzimajući današnju tvornicu automobila kao primjer, gotove automobile treba premjestiti na različite lokacije u tvornici, a vožnja nije najučinkovitiji način. S IOM-om, automobili se mogu poslati na drugu stanicu s kraja proizvodne linije radi testiranja ili kalibracije, ili čak logističkom timu radi isporuke. Funkcionira tako da se automobil preda inteligentnoj infrastrukturi s pomoću aplikacije, a zatim infrastruktura manevrira.

image

Parkiranje, ilustracija

CROPIX

To uključuje tehnologiju sličnu onoj koja se koristi u automobilima. Kamere i senzori, inteligentni algoritmi, prepoznavanje objekata temeljeno na infrastrukturi, dinamičko planiranje rute, funkcije autonomnog kočenja u nuždi i drugi integrirani su kako bi omogućili kretanje automobila pod bežičnom kontrolom.

Pretpostavka je da su automobili opremljeni automatskim mjenjačem, električnom parkirnom kočnicom, električnim servo upravljačem i inteligentnom komunikacijskom jedinicom kako bi se kretali kroz svoju okolinu.

Osnove iza IOM-a također se primjenjuju na AVP tip 2, inače poznat kao “inteligentna garaža”. U tom scenariju, automatizirane garaže mogle bi se nalaziti u, primjerice, zračnim lukama, hotelima i željezničkim kolodvorima pod potpunom digitalnom kontrolom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 07:16