Dok su mnogi ljudi zabrinuti zbog skokovite inflacije i mogućnosti recesije, najbogatiji ljudi na svijetu nastavljaju trošiti na vrhunske automobile.
Konkretno, Bugatti je imao rekordnu godinu jer su 2022. isporučili više automobila nego ikad prije. Naravno, budući da se radi o Bugattiju, brojke su malene jer je marka isporučila samo 80 jedinica diljem svijeta. Ali nikad ranije nije isporučila toliko vozila.
Bugatti je proizveo i isporučio brojne značajne modele uključujući svih 10 Centodiecija, posljednji Chiron i Chiron Sport za Europu te posljednjih devet hiperautomobila Chiron Super Sport 300+. Marka je također završila 400. Chiron, što znači da je preostalo samo 100 jedinica do zatvaranja proizvodnje.
Dok 2023. tek počinje, Bugatti već gleda u budućnost, a Mate Rimac je nagovijestio nove planove rekavši: “Bugatti će nastojati ostati na vrhu istinskih automobilskih performansi, dizajna, tehnologije i najfinije izrade. Osnivač tvrtke Ettore Bugatti jednom je rekao: "Ako se može usporediti, to više nije Bugatti‘. Ova vizionarska izjava je istinita danas nego ikad prije i radujemo se otkrivanju više detalja u drugoj polovici 2023."
Bugatti nije bio jedina marka koja je imala zapaženu godinu jer je Rolls-Royce objavio rekordnu prodaju od 6021 jedinica u 2022. Izvršni direktor Torsten Müller-Ötvös primijetio je da je ovo prvi put da je tvrtka isporučila više od 6000 vozila u godini i rekao da je bilo "snažna potražnja u cijelom portfelju proizvoda." Govoreći o potonjem, narudžbe unaprijed su "osigurane daleko u 2023."
Osim rekordne prodaje, Rolls-Royce je imao i rekordan broj kupaca koji su naručivali po narudžbi. Oni su najpopularniji među kupcima s Bliskog istoka i tvrtka je primijetila da su klijenti spremni platiti u prosjeku oko 500.000 eura za svoj personalizirani Rolls-Royce.
Prodaja je porasla 8 posto, u usporedbi s 2021., pri čemu su gotovo sva tržišta ostvarila rast. Međutim, regija Kine zabilježila je jednoznamenkasti pad prodaje zbog lock-downa i sličnih problema s pandemijom. Srećom za Rolls-Royce, ovaj pad nadoknađen je rekordnom prodajom na nekoliko drugih tržišta uključujući Njemačku i Ujedinjeno Kraljevstvo.
Bentley je također zabilježio rekordan rezultat jer je prodaja porasla za četiri posto na 15.174 jedinica. Tvrtka je rekla da je ovo "značajno postignuće" potaknuto uvođenjem novih modela, sve većom potražnjom za Mulliner personalizacijom i novim plug-in hibridima.
SUV Bentayga ostaje najprodavanije vozilo marke i čini 42 posto ukupne prodaje. Tvrtka kaže da ga je to učinilo "najuspješnijim luksuznim SUV-om na svijetu".
Prodaja Bentleya porasla je na većini velikih tržišta, osim u Kini gdje je pala 9 posto na 3655 jedinica. Unatoč padu, zemlja je ostala drugo najveće tržište Bentleya iza Sjedinjenih Država.
Lamborghini je 2022. godinu također završio godinu s rekordnim brojkama. Talijanski proizvođač automobila prodao je diljem svijeta 9233 vozila, što je povećanje od 10 posto u usporedbi s 2021. Proizvođač automobila tako nastavlja bilježiti rast nakon utjecaja pandemije na industriju.
Lamborghini Urus ponovno je činio najveći dio prodaje proizvođača automobila, s 5367 isporučenih SUV vozila. To je 7 posto više nego prošle godine. Huracan je bio drugi najprodavaniji model marke, s 3113 isporučenih, što je skok od 20 posto u usporedbi s 2021. Aventador, čija je proizvodnja (po drugi put) prekinuta u rujnu prošle godine, prodan je u 753 primjerka. Očekujemo da će njegova zamjena debitirati u nadolazećim mjesecima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....