AKTUALNO

‘Ne spavam, samo imam male oči‘: Kineski vozači ljuti zbog sustava za nadzor vozača

Dok su se raniji sustavi oslanjali na senzore u upravljaču, novije verzije koriste podatke s kamera usmjerenih prema vozaču

2020. XPeng P7

 XPeng

Sustavi za nadzor vozača koji detektiraju je li vozač rastresen ili je zaspao za volanom postali su ključni dio tehničkog oružja modernog automobila u borbi za smanjenje broja smrtnih slučajeva i ozljeda na cestama. Ali vozači u Kini otkrivaju da DMS hardver na njihovim automobilima teško čita azijska lica.

Dok su se raniji sustavi oslanjali na senzore u upravljaču, novije verzije koriste podatke s kamera usmjerenih prema vozaču kako bi provjerile je li on budan i prati li pozornost. Ali vlasnici XPeng automobila žalili su se da sustavi brkaju prirodni manje kružni oblik mnogih azijskih otvora za oči s očima koje su potpuno zatvorene.

image

XPeng P5

XPeng

Kako je izvijestila CarNewsChina, Weibo digitalni bloger DerekTLM požalio se prošlog mjeseca svojim 300.000 pratitelja na društvenim mrežama da su mu u više navrata oduzeti “bodovi za pametnu vožnju” jer je njegov XPeng procijenio da je on ometen ili da spava.

image

2020. XPeng P7

XPeng

Kako bi potaknuo dobre vozačke navike i spriječio vozače da zlorabe tehnologiju autonomne vožnje Navigation Guided Pilot, XPeng svojim vlasnicima daje 100 bodova kada registriraju svoj račun, a zatim ih oduzima za prekršaje. Djeluje slično kao vozačka dozvola, osim što nema pravnih posljedica i XPeng poništava bodove na 100 svakih 12 mjeseci. Ako vozačevi bodovi padnu na nulu, on mora pristupi sigurnosnom testu kako bi se povratio broj od 100.

DerekTLM je objavio snimku zaslona koja prikazuje kako je on izgubio bodove zbog "spavanja". Samo stvarno imam male oči, nisam zaspao tijekom vožnje". "Da ponovim, oči su mi male, ali neću zaspati za volanom", napisao je u objavi. “Zar mi ljudi malih očiju ne zaslužujemo koristiti NGP?".

image

2020. XPeng P7

XPeng

Sljedećih dana, Chang Yan, drugi kineski automobilski bloger sa sljedbenicima od 1,2 milijuna ljudi, tvrdio je da je također imao problema s DMS tehnologijom. Prema CNEV Postu, bloger je testirao GM-ov sustav autonomne vožnje Super Cruise u SAD-u 2018., otkrivši da tehnologija teško čita njegovo lice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 19:45