Jeste li se ikad zapitali zašto su brzinomjeri u većini automobila gravirani na 200 ili više kilometara na sat? Znači li to da prosječan automobil poput Citroena C3 sa 82 KS (na fotografiji ispod) može pojuriti 220 km/h?
Nikako.
Maksimalna brzina većine današnjih automobila kreće se između 160 i 190 km/h, a zašto je ostavljen neiskorišten prostor na brzinomjeru za CNN je otkrio glasnogovornik Toyote Paul Hogard.
On tvrdi da se tako želi udovoljiti vozačima:
‘Cilj je da brzinomjeri budu pregledni i da se lako čitaju tako da pri najčešćoj prosječnoj brzini od 70 do 120 km/h kazaljka uvijek bude vidljiva na vrhu. Kako bi postigli taj simetričan i privlačan izgled, potreban je brzinomjer na kojem stoji puno veća brzina od realne‘.
Dakle, Toyota tvrdi da je stvar u vizualnom dojmu.
No, s druge strane, činjenica je i da proizvođači unificiranim brzinomjerima pokušavaju napraviti uštedu. Nije rijetkost vidjeti identičnu instrument ploču u jeftinijim i najskupljim modelima iste marke.
Ne treba zanemariti niti psihološki moment jer veća brojka na brzinomjeru vlasniku slabijeg automobila podiže dojam i stvara makar prividnu sliku potentnijeg motora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....