PREVELIKE RAZLIKE

Nedostižne brojke: Zašto brzinomjeri pokazuju lažne maksimalne brzine od 220 ili 260 km/h?

Maksimalna brzina većine automobila kreće se između 160 i 190 km/h, što ostavlja veliki, neiskorišten prostor na brzinomjeru
 BMW

Jeste li se ikad zapitali zašto su brzinomjeri u većini automobila gravirani na 200 ili više kilometara na sat? Znači li to da prosječan automobil poput Citroena C3 sa 82 KS (na fotografiji ispod) može pojuriti 220 km/h?

image

Citroen C3

Ivan Lacković

Nikako.

Maksimalna brzina većine današnjih automobila kreće se između 160 i 190 km/h, a zašto je ostavljen neiskorišten prostor na brzinomjeru za CNN je otkrio glasnogovornik Toyote Paul Hogard.

On tvrdi da se tako želi udovoljiti vozačima:

‘Cilj je da brzinomjeri budu pregledni i da se lako čitaju tako da pri najčešćoj prosječnoj brzini od 70 do 120 km/h kazaljka uvijek bude vidljiva na vrhu. Kako bi postigli taj simetričan i privlačan izgled, potreban je brzinomjer na kojem stoji puno veća brzina od realne‘.

Dakle, Toyota tvrdi da je stvar u vizualnom dojmu.

image

Brzinomjer (ilustracija)

Željko Puhovski

No, s druge strane, činjenica je i da proizvođači unificiranim brzinomjerima pokušavaju napraviti uštedu. Nije rijetkost vidjeti identičnu instrument ploču u jeftinijim i najskupljim modelima iste marke.

image

Brzinomjer (ilustracija)

Željko Puhovski

Ne treba zanemariti niti psihološki moment jer veća brojka na brzinomjeru vlasniku slabijeg automobila podiže dojam i stvara makar prividnu sliku potentnijeg motora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 00:01