Šveđani su zaista vrsta za sebe. Osim što proizvode najsigurnije automobile na planetu, svoju malu djecu uče kako sjekirom srušiti stablo i zapaliti vatru na otvorenom. Ozbirni su, ali i divlji u isto vrijeme. Malo je boljih vozača po nacijama kad je u pitanju bočno zanošenje kroz snijegom pokrivenom šumom.
U neku ruku, ovo objašnjava zašto švedski automobilistički novinari divlje testiraju automobile. Kližu ih po testnoj stazi sve dok guma nema "rezance", a kočnice škripe kao lomača.
Švedski auto-novinari smišljaju testove za scenarije vožnje u stvarnom svijetu, stoga je lako zamisliti da, kad su Šveđanima predstavljeni moderni infotainment sustavi osjetljivi na dodir, oni nisu posegnuli za svojim iPhoneom kako bi pustili svoju omiljenu playlistu. Oni su tražili nedostatke.
Pitanje koje su se oni zapitali je, kako to da je pomicanje kroz brojne izbornike sigurnije od korištenja uobičajenih gumba ili ručica na stupu upravljača? I naravno, oni nisu samo postavili pitanje, već su krenuli u potragu za odgovorom. "Oni" su u ovom slučaju Vi Bilägare, automobilistički časopis koji se njima bavi od 1930. godine.
Odgovor možda neće biti ugodan, posebice ako ste jedan od onih koji tvrde da zasloni osjetljivi na dodir nude napredak kroz praktičnost, dodatne značajke i nadogradnje tijekom vremena. Koristeći Volvo V70 iz 2005. godine kao mjerilo, časopis Vi Bilägare utvrdio je koliko vremena prosječnom vozaču treba da obavi uobičajene zadatke dok je za volanom.
To su bile promjena temperature kontrole klime, odabir određene radio postaje, resetiranje putnog računala i smanjenje svjetline instrumenata. Vozač je morao obavljati zadatke dok je vozio velikom brzinom na autocesti i imao je priliku upoznati se sa svim automobilima koji su se testirali.
Da ste obavljali zadatke u Volvu V70 tijekom vožnje, koliko bi vam vremena trebalo i koliko biste daleko stigli? Trajalo je svega 10 sekundi, a prijeđena udaljenost iznosila je 306 metara. Električnom SUV-u MG-u Marvel R-u potrebno je bilo 47 sekundi i 1372 metara za izvršenje istih zadataka.
Međutim, ako mislite da je razlog tomu što je riječ o kineskom automobilu s novom oznakom koji se ne može natjecati s mogućnošću europskih proizvođača prestižnih automobila, iznenadit će vas da je sljedeći najgori bio BMW-ov vodeći EV iX. Njegovom vozaču bilo je potrebno 30 sekundi i 928 metara za obavljanje jednostavnih zadataka. Manjkave stvari nam se nameću, sviđalo se to nama ili ne.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....