PAD DO 30 POSTO

Neslavna lista: Ovo je 10 rabljenih električnih automobila kojima najviše pada vrijednost

Analizirane su cijene polovnih električnih modela iz ožujka ove i prošle godine

Električni automobil (ilustracija)

 AFP

Koliko padaju cijene rabljenim električnim automobilima?

Odgovor na to pitanje ima ThisisMoney koji je otkrio i konkretne modele kojima je najviše pala vrijednost. Popis se sastoji isključivo od električnih automobila u prosjeku starih oko tri godine i s oko 50.000 prijeđenih kilometara, a nekima je vrijednost pala za čak 30 posto u odnosu na godinu prije.

Radi se o usporedbi cijena iz ožujka 2023. i ožujka 2022. godine.

image

Električni automobil (ilustracija)

Profimedia

Lista 10 rabljenih modela kojima je najviše pala vrijednost:

10. Audi e-tron Sportback (2019.-2023.) - pad vrijednosti 23,3%

9. Peugeot e-2008 (2019.-) - pad vrijednosti 24,6%

8. Volkswagen e-Golf (2014.-2020.) - pad vrijednosti 26,7%

7. Hyundai Ioniq (2016.-2022.) - pad vrijednosti 26,8%

6. Tesla Model 3 (2019-) - pad vrijednosti 26,9%

5. Audi e-tron (2018.-2023.) - pad vrijednosti 28%

4. Nissan Leaf (2017.-) - pad vrijednosti 28,3%

3. Renault Zoe (2019.-) - pad vrijednosti 28,5%

2. Jaguar I-Pace (2018.-) - pad vrijednosti 28,7%

1. Tesla Model S (2014.-) - pad vrijednosti 30,7%

image

Električni auto u radionici (ilustracija)

RioPatuca/Alamy/Alamy/Profimedia

ZAŠTO PADAJU CIJENE ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA?

Derren Martin, direktor tvrtke Cap Hpi koja je napravila analizu cijena otkrio je ključne razloge pada cijena električnih vozila.

‘Glavni razlog pada cijena rabljenih električnih vozila je taj što se ponuda polovnih električnih vozila dramatično povećala. Brojke su u 2022. godini narasle 100 posto u odnosu na godinu prije, a rasti će i 100 posto ove godine‘ - objašnjava Derren.

Isto tako, doseg na struju ostaje veliki problem, kao i zabrinutost oko toga gdje će vozači puniti električna vozila i koliko će im vremena trebati da to učine na duljim putovanjima.

Važan razlog je i cijena punjenja električnog automobila koja je dramatično porasla posljednjih mjeseci.

image

Električni automobil (ilustracija)

Getty Images via AFP

‘S povećanjem računa za električnu energiju i padom cijene benzina i dizela, vozačima više nije jasno da li je jeftinije puniti električno vozilo ili auto pokretan s motorom s unutarnjim izgaranjem. To se posebno odnosi na vozače koji nemaju mogućnost punjenja automobila kod kuće‘ - zaključuje Derren.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 05:02