Među brojnim opasnostima koje prijete vozačima na cesti, jedna je najviše podcijenjena. O njoj se rijetko govori, a u određenim okolnostima, može biti vrlo opasna za vozača i putnike u vozilu, tim više što mnogi vozači uopće nisu svjesni rizika.
Riječ je o bočnom vjetru.
Dvije situacije predstavljaju najveći rizik: izlazak iz šume i mostovi.
U prvom slučaju radi se o cestama koje vode kroz šumovito područje. Posebno je kritičan dio gdje prestaje ‘šumski pokrivač‘ i počinje otvoreno područje.
Vozači trebaju obratiti pažnju na takvom dijelu, uhvatiti upravljač s dvije ruke i po mogućnosti usporiti.
Jak vjetar može djelovati kao velika sila i odnijeti vozilo u jarak ili u suprotni smjer. A što je veća brzina, vozilo je osjetljivije na udare vjetra. Najviše su ugrožena vozila velikih bočnih površina, posebno kamioni i kombiji, ali bočni vjetar može ozbiljno ‘zaljuljati‘ i laka osobna vozila.
A još ako je cesta mokra, samo čudom možete izbjeći proklizavanje.
Drugo rizično mjesto su mostovi. Iznad rijeke ni zgrade ni drveće ne sprječavaju vjetar da se kreće, piše Autobild.
Osim toga, postoji velika opasnost od stvaranja leda zimi, jer je zrak iznad vode hladniji, a treba dodati i konstrukciju hladnog mosta i asfalt na njemu.
Ova opasnost postoji čak i početkom proljeća, kada mnogi podlegnu dojmu da je zatoplilo i da ne prijeti mraz.
Zubasto sunce u rano proljeće ne može zagrijati zrak iznad ledene vode niti zagrijati pothlađenu konstrukciju mosta. Stoga budite oprezni na mostovima, osobito u ranim jutarnjim satima, i svakako maknite nogu s gasa ako je kolnik mokar.
Vozač bi stoga trebao držati volan s obje ruke, što će u kritičnoj situaciji osigurati puno bolju i bržu reakciju od ‘frajerskog‘ načina vožnje jednom rukom.
I nije bitno da li je li u pitanju bočni vjetar ili možda lokve vode na cesti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....