Prema novoj studiji ekološke nevladine organizacije Transport & Environment, globalne emisije automobilske industrije u prosjeku su 50 posto veće od onoga što izvješćuju.
Za razliku od drugih industrija, gdje većina emisija nastaje u proizvodnji proizvoda, proizvodi proizvođača automobila nastavljaju zagađivati tijekom svog vijeka trajanja. Doista, gotovo sve emisije vozila trenutno nastaju tijekom njihove uporabe. S novim pravilima o objavljivanju financijskih podataka koja u EU dolaze 2023. godine, proizvođači automobila uskoro će morati točnije objavljivati emisije svojih proizvoda.
Proizvođači automobila temelje svoje procjene emisija tijekom životnog vijeka na nizu čimbenika kao što su prosječna veličina vozila, mjesto na kojem se voze i životni vijek. Međutim, Transport & Environment tvrdi da proizvođači automobila koriste selektivne podatke kako bi emisije izgledale manje nego što stvarno jesu.
Toyota, na primjer, temelji prosječne emisije svojih vozila na životnom vijeku od samo 100.000 km, prema T&E. A Toyota nije jedinstvena. Prema analizi nevladine organizacije, njegove emisije tijekom životnog vijeka vjerojatno su 69 posto veće od trenutnih izvješća, ali BMW-ove su vjerojatno 81 posto veće, a Hyundai-Kijine bi mogle biti čak 116 posto veće nego što tvrtka izvještava.
"Da bi zeleno ulaganje bilo učinkovito, potrebni su nam točni podaci", rekao je Luca Bonaccorsi, direktor održivih financija u T&E. “Proizvođači automobila pokušavaju zavarati oči investitora nedovoljnim prijavljivanjem emisija tijekom životnog vijeka svojih automobila. Ovo ismijava ekološke tvrdnje proizvođača automobila".
“Prema službenim objavama, euro uložen u automobilsku tvrtku financira gotovo istu količinu ugljika kao euro u naftnu tvrtku”, rekao je Bonaccrosi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....