Iako se zabrana prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem odobrava već mjesecima, mjera i dalje ima problem, kako u sadržaju tako i u detaljima. Zapravo, prije nekoliko dana smo pisali da e-goriva postaju sve manje relevantna jer u praksi zahtijevaju ispunjenje nemogućih uvjeta.
I dok Njemačka nastavlja raditi u sjeni kako bi pridobila podršku u Europskoj komisiji i ublažila zabranu koja prijeti ozbiljno naštetiti kontinentalnoj automobilskoj industriji, koju predvode njemački brendovi, Lühmann Gruppe podigla je tužbu jer tu odluku smatra nezakonitom mjerom.
Spomenuta njemačka tvrtka specijalizirana je za sintetička goriva, koja se prema Europskoj uniji mogu koristiti za prodaju novih automobila s unutarnjim izgaranjem sve dok certificiraju 100% neutralnu emisiju ugljika tijekom svog životnog ciklusa.
Nešto što je, prema mišljenju Ralfa Diemera, generalnog direktora industrijske grupe eFuel Alliance, "gotovo nemoguće" i znači da je u praksi jedina mogućnost prodaje novog automobila iz 2035. u Europi da bude 100% električan.
Sve to navodi Lorenz Keine, direktor Lühmann Gruppe, ističući kako smatra da se nametanje Europske unije temelji na "ideologiji, a ne na činjenicama". Istina je da, iako postoji nekoliko tehnoloških tvrtki i proizvođača automobila koji su predani sintetičkim gorivima ili e-gorivima, njihova se budućnost ne čini previše obećavajućom zbog visokih troškova povezanih s njihovom proizvodnjom i upotrebom.
Niti jedan od pet glavnih europskih proizvođača (BMW, Mercedes-Benz, Renault, Stellantis i Volkswagen) nema planove za razvoj vozila koja će u potpunosti pokretati ova vrsta goriva. Stoga će ova tehnologija vjerojatno biti ograničena na marke poput Ferrarija ili Porschea.
Njemački ministar prometa Volker Wissing nadao se da će najaviti veliki sporazum tijekom događaja IAA Mobility u Münchenu, s ciljem uspostavljanja realne i održive mape puta za e-goriva. Međutim, na kraju to nije mogao učiniti jer je dobio potporu samo od Japana, Maroka i Češke.
Wissing se zalaže za održavanje tehnološke neutralnosti kako ne bi ovisili isključivo o elektrifikaciji. Cilj mu je bio uvjeriti više zemalja da izgrade pogone za proizvodnju sintetičkih goriva. Propali dogovor također je nastojao "poboljšati mogućnosti industrijske politike za južne zemlje, budući da bi velika proizvodnja imala koristi od posebno povoljnih uvjeta u regijama gdje su troškovi proizvodnje energije vjetra i sunca niski".
Međutim, ovaj prijedlog nije uspio privući južne regije, poput Španjolske, koja se pojavljuje kao jedan od glavnih centara za proizvodnju električnih vozila u Europi. Tužba Lühmann Gruppe nije prva takve vrste, jer je Poljska najavila da će isto učiniti prošlog lipnja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....