VOZILI SMO

NISSAN JUKE 1.5 dCi Novi motor za ugodniju i štedljiviju vožnju

Dizelaš od 110 KS troši 4,2 l/100 km, ispuh C02 je 109 g/km, a okretni moment iznosi 260 Nm

Nissan je u nepune tri godine europskim vozačima prodao nešto više od 330.000 Jukea, sasvim dovoljno da japanski crossover zauzme poziciju najtraženijeg u klasi u EU. Uz otkačen i kontroverzan dizajn, koji još uvijek zna biti zahvalna tema za razgovor uz kavu, uspjeh velikim dijelom treba zahvaliti i štedljivom Renaultovom 1,5-litrenom dizelskom motoru sa 110 KS.

Dosad je nosio čak 40 posto Jukove prodaje, a odsad bi mogao uzeti još koji postotak više. Zašto? Inženjeri koncerna Renault-Nissan dotjerali su četverocilindraš, ne bi li dodatno smanjili potrošnju i emisiju ispušnih plinova, a istovremeno vožnju učinili zabavnijom. A što je sve učinjeno da bi prosječna potrošnja s dosadašnjih 4,8 pala na 4,2 l/100 km, emisija C02 sa 129 na 109 g/km, uz istodobni porast okretnog momenta s 240 na 260 Nm?

Posla je bilo poprilično. Ugrađene su nove, preciznije piezo-brizgaljke, turbopunjač promjenjive geometrije s učinkovitijim usisom zraka, sustav niskotlačnog recikliranja ispušnih plinova, a nova je i termostatska uljna pumpa promjenjivog obujma. Ugrađen je uređaj Start&Stop, čija reakcija traje svega 0,5 sekundi, a potpuno su promijenjeni i omjeri 6-stupanjskog mjenjača. Prvi i drugi stupanj su skraćeni, a svi ostali, od trećeg do šestog, produljeni. Istodobno, smanjena je buka motora i postignuta veća preciznost postavki rada motora (Eco, Normal i Sport).

Nakon podulje probne vožnje, lako je zaključiti da su poboljšanja doista urodila plodom. Juke s dotjeranim turbodizelašem 1.5 dCi radi tiše i uglađenije, a žustrije kreće iz niskih okretaja. Kritika nema ni na potrošnju - u gradu popije oko 6 litara, a na otvorenoj cesti svega 4,5. U prosjeku se, dakle, zadovoljava s tek malo više od 5 litara. Sjajno. Nissanov dotjerani dizelski crossover već je u salonima, po cijeni od 129.900 do 175.900 kuna.

JUKE 1.5 dCi

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 110 KS pri 4000/min

Moment: 260 Nm pri 1750-2500/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 414x177x156 cm

Osovinski razmak: 253 cm

Prtljažnik: 251 litra

Brzina: 175 km/h

0-100 km/h: 11,2 sekunde

Potrošnja: 4,9/3,8/4,2 l/100 km

C02 ispuh: 109 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:51