VOZILI SMO

NISSAN NOTE Ne samo pouzdan, od sada i zgodan

Novi Note šarmira izgledom, kvalitetom i ekonomičnim motorima, a ponosi se udobnošću

Nissan Note nije prestižan, ali je u okvirima niže klase izrazito praktičan i prostran auto. I dosadno pouzdan. Da ga nije potrebno točiti ne biste niti znali da ga imate. Takva su gotovo sva iskustva vlasnika prve generacije iz 2006., kojoj je jedina „mana“ bio manjak bombastičnih linija. Na promociji u Beču i Bratislavi svjedočili smo da novi model uvelike ispravlja taj „nedostatak“. Skladniji je, s atraktivnijim svjetlima i tri centimetra kraćim prednjim te isto toliko duljim stražnjim prevjesima, premda je nova, Renaultova platforma ima isti osovinski razmak kao i prvi Note.

Iznutra otkrivamo veću dozu izvedbene ozbiljnosti, posebice u opremi, koja se djelomice izdiže iznad standarda klase. Note prvi u svom razredu nudi uređaje za upozorenje izlaska iz trake, ulaska u mrtvi kut i kameru koja, među ostalim, panoramskom slikom detektira stanje oko čitavog auta (kao u Qashqaiju). Poboljšan je i multimedijsko navigacijski sustav Connect, poveziv s Googleom i pametnim telefonom. Istina, sve to dolazi samo u doplati, ali, s druge strane, svi motori serijski imaju solidan Start/Stop uređaj. Boljom nam se odmah učinila i vozačka pozicija, a razlog smo pronašli u nižem položaju sjedala, koja su i čvršće oblikovana no prije.

Stražnje je zadržalo praktičnu kliznu funkciju, a dobivena su i dva nova centimetra prostora za koljena. Roditelji će cijeniti i otvaranje stražnjih vrata gotovo pod pravim kutem, čime je unos dječje sjedalice uvelike olakšan. Evoluirala je i ponuda motora, u kojoj je otprije zadržan samo 1,5-litreni dizelaš s 90 KS i 200 Nm, uvijek dovoljno snažan i uglađen, a prije svega iznimno štedljiv. Na lokalnim cestama trošili smo svega oko 3,5 litre, pa se on u konačnici doima najboljim pogonom, i to bez obzira na to što je ponuda benzinaca kompletno promijenjena. Temelji se na downsizing trocilindarskoj koncepciji 1,2-litrenog motora, koja u osnovnoj atmosferskoj izvedbi razvija 80 KS.

Nije posebno brza, ali je dovoljna za gradske potrebe. Kompresorski punjena verzija DIG-S ispaljuje 98 KS, a učinkovitosti joj pridonosi Millerov ciklus dulje otvorenosti usisnih ventila. Ipak, eksploziju snage frktavog trocilindraša nismo doživjeli, a posebice pri međuubrzanjima. Daleko od toga da je DIG-S spor (181 km/h, 11,7 s), no najveća mu je kvaliteta, zapravo, izvrstan omjer performansi i potrošnje, koja nam se i uz iznadprosječno brz tempo kretala oko 6 litara. Novi Note stiže u listopadu, a osnovni 1.2 s 80 KS stajat će 89.900 kuna. Ipak, naš favorit je dizelaš, s kojime ovakav Note kao cjelina ostavlja najbolji dojam.

NOTE 1.2

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 3 cilindra

Obujam 1198 ccm

Snaga 80 KS pri 6000/min

Moment 110 Nm pri 4000/min

Dimenzije 410 x 169,5 x 153 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 325 litara

Brzina 168 km/h

0-100 km/h 13,7 sekundi

Potrošnja 4,7 l/100 km

Ispuh Co2 109 g/km

Cijena 89.900 kn

OSTALI MOTORI

Benzinski 1.2 DIG-S (98 KS) Dizelski 1.5 dCi (90 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 05:37