Novi smo Qashqai prošli tjedan isprobali u Madridu i u Poreču, a prvi su dojmovi sjajni. Već prvi obilazak karoserije ne ostavlja dvojbe - Qashqai je dojmljiv, a premda je u duljinu narastao na razumnih 4,38 metara (+5 cm), međuosovinski razmak potpuno nove platforme skromno mu je povećan na 2,65 metara (+1 cm), a ukupna visina smanjena na 1,59 metara (-1,5 cm) ostavlja dojam većeg auta nego što jest.
Potpuna preobrazba zahvatila je i unutrašnjost, u kojoj više nema ni Q od dosadašnjeg Qashqaija. U prvi mah nas se dojmila prostranost, posebice po širini, kojom se japanski crossover također približio pola broja većim modelima. Potpuno nov dizajn vozačkog okruženja, za čitavu klasu kvalitetniji materijali te suvremenija oprema unijeli su i dašak luksuza, barem kad je u pitanju raskošan paket opreme Tekna. Kao i dosad, nudit će se opreme Visia, Acenta (doplata 12.000 kuna) i bogata Tekna (doplata 39.000 kuna), čiju cijenu opravdavaju i 19-colni naplaci, panoramski krov, dvostruka diodna svjetla, novi multimedijski uređaj Connect s većim mogućnostima povezivanja s pametnim telefonima, sigurnosni sustav Safety Shield...
U segmentu dizelskih motora nema velikih iznenađenja. Poboljšan osnovni 1,5-litreni dizelaš sa 110 KS, dosad najčešći odabir hrvatskih kupaca, dobio je novih 20 Nm momenta (ukupno 260 Nm), a postao je i štedljiviji spustivši prosjek na 3,8 litara i C02 ispuh na 99 g/km. Bolje vuče iz niskih okretaja i dobar je izbor za svakodnevicu, pa se može računati s realnom potrošnjom manjom od 6 litara. Nije teško prognozirati da će i dalje biti u prvom planu, a stajat će 168.000 kuna. Poboljšan je i snažniji 1,6-litreni dizelaš (130 KS i 320 Nm) s kojim se može ozbiljnije pojuriti. Stajat će 179.900 kuna.
Najveća novost je 1,2-litreni turbobenzinac sa 115 KS i 190 Nm. Podozrivost prema tako malom motoru u tako velikom crossoveru, ali lakšem od starog do 90 kilograma, nestala je s prvim kilometrom. Poput dizelaša fino povuče iz niskih okretaja, na autocesti i otvorenoj cesti nema ni traga malaksalosti, a pritom i lijepo zvuči. A troši iznenađujuće malo, tek oko 7,5 litara . Cijenom od 149.900 kuna bit će i najpovoljniji. Za one koji vole više žestine, za ljeto je najavljen papreniji 1,6-litreni turbo sa 150 KS. Svi motori serijski dolaze s uređajem start/stop i ugodnijim ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva.
Bez obzira koji motor vozili, Qashqai je u mirnoj vožnji gospodski tih, a veličina i posve nova sjedala donijela su i novu dozu udobnosti. S druge strane, temeljito dotjeran ovjes sa sniženim težištem i posve nov električni servoupravljač zadržali su osjećaj preciznosti u vožnji svojstven manjim autima. U brzoj vožnji oslanjali smo se i na inovacije koje poboljšavaju sigurnost - a ktivni nadzor putanje (prati smjer vožnje, preraspodjeljuje okretni moment i sam blago koči) te nadzora gibanja karoserije (prati površinu ceste i smanjuje ljuljanje i naginjanje), čiji efekti se najbolje očituju u većoj mirnoći karoserije i čvršćem držanju ceste. Qashqai stiže u ožujku, a premda zvuči kao kliše, istina je da je od prethodnika ostalo samo ime.
QASHQAI 1.2 DIG-T
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 1197 ccm
Snaga 85 kW/115 KS pri 4500/min
Moment 190 Nm pri 2000/min
Dimenzije 438x181x159 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 439 litara
Težina 1320 kg
Brzina 185 km/h
0-100 km/h 10,9 sekundi
Potrošnja 5,6 l/100 km
Ispuh C02 129 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.6 DIG-T (150 KS)
Dizelski dCi 1.5 (110 KS), 1.6 (130 KS)
Cijena od 149.900 kuna - Qashqai 1.2 DIG-T Visia
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....