Izvršni direktor Nissana Makoto Uchida je najavio niz sveobuhvatnih promjena u tvrtki s ciljem usmjeravanja tvrtke kroz turbulentna vremena. Japanski proizvođač automobila ukinut će 9000 radnih mjesta, smanjiti proizvodnju i riješiti se značajnog dijela svog udjela u Mitsubishiju. Povrh toga, Uchidi i nekim drugim rukovoditeljima će biti smanjene plaće. Čini se da je Nissan u vrlo ozbiljnim problemima i da bi moglo uslijediti razdoblje značajnog restrukturiranja i promjena.
Ukidanje 9000 radnih mjesta predstavlja oko 6,7 posto Nissanove globalne radne snage, a utjecat će na radnike u više regija. Isto vrijedi i za proizvodni kapacitet. Nissan će smanjiti globalnu proizvodnju za 20 posto kao dio ovog restrukturiranja. Osim toga, prodat će 149.028.300 dionica Mitsubishija, čime će značajno smanjiti svoj vodeći vlasnički udio u toj marki koji je do sada iznosio 34,07 posto. Ovo signalizira i moguće povlačenje iz dubljih saveza unutar Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi.
Što se tiče planova za Budućnost, Nissan tvrdi da će još uvijek lansirati 30 novih ili redizajniranih modela uključenih u njegov The Arc plan, ali bi neki od tih modela mogli biti odgođeni.
Sve ove odluke dolaze kao odgovor na slabu prodaju i smanjene prognoze dobiti Nissana. Za treće tromjesečje 2024. Nissan je izvijestio o neto gubitku od 9,3 milijarde jena (oko 56,6 milijuna eura po trenutnom tečaju), što je oštar preokret u odnosu na 191 milijardu jena (1,16 milijardi eura) dobiti u istom razdoblju prošle godine. Kao rezultat toga, tvrtka je srezala svoju prognozu prihoda za cijelu godinu na 12,7 trilijuna jena (77,3 milijarde eura) i sada očekuje prodaju 3,4 milijuna vozila u ovoj fiskalnoj godini, što je pad od prethodne procjene od 3,7 milijuna
"Nemamo izbora nego djelomično revidirati plan", rekao je Uchida. “Najdublje mi je žao što sam se suočio s ovom izazovnom situacijom u prvoj godini plana Arc. Planiram povesti našu tvrtku prema budućem rastu. Životi 130.000 zaposlenika Nissana i njihovih obitelji diljem svijeta leže na mojim ramenima. Osjećam veliku odgovornost kao čelnik tvrtke.”
Jedno područje u kojem je Nissan zaostao, prema Uchidi, je njegova hibridna ponuda. Radi na rješavanju tog problema i smanjenju ukupnog vremena razvoja automobila na 30 mjeseci kako bi marka bila fleksibilnija i brže reagirala na tržišne uvjete. Što se tiče Uchidine plače, ona će biti smanjena za 50 posto počevši od ovog mjeseca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....