BROJNI NEDOSTACI

Nisu baš svi za električna vozila! Na cestama EU zasad ih je samo 2300!

Iako većina podržava novu strategiju, postoje i oni koji smatraju da plan ima brojne nedostatke
 Elvir Tabaković

Njemačka kancelarka Angela Merkel prošloga je tjedna najavila potpunu ofenzivu na tržište električnih automobila. Plan prema kojem bi se sadašnja brojka od svega 2300 električnih automobila na cestama kroz osam godina popela na milijun primjeraka, izazvao je do sada neviđenu reakciju javnosti.

Vladina strategija

I dok primjerice Zelena stranka koja je vrlo važna u političkom životu Njemačke opravdava zaokret prema zelenim automobilama, tražeći pritom i 5000 eura subvencije za svakog kupca, veliki broj kritičara otvoreno govori da se u pozadini kriju drugačiji interesi.

Stručnjaci koji se ne slažu s novom strategijom njemačke Vlade smatraju da je u cijeloj priči previše spornih detalja preko kojih se ne smije prijeći. Konkretno, Vladina injekcija od nekoliko milijardi eura proizvođačima električnih automobila stvorit će potpuni poremećaj odnosa na tržištu, posebno među ‘običnim’ proizvođačima koji će se naći u podređenom položaju.

Važan argument za osporavanje Vladine strategije je činjenica da električni automobili, bez obzira što ne zagađuju okolinu, ustvari rade više štete nego automobili na benzin.

Punjenje traje do 10 sati

Naime, proizvodnja struje koja im je potrebna za pogon stvara više štetnih plinova nego kod normalnog automobila. Spominje se i slab napredak na području razvoja baterija jer je prosjek trajanja samo tri godine, a doseg prosječnog električnog automobila je samo 200 kilometara.

Većini električnih modela za punjenje baterija je potrebno i do desetak sati, a nakon svakog punjenja njihov kapacitet osjetno pada, tako da se izmjena baterija nameće sama po sebi. Argument protiv je i visoka cijena same baterije koja iznosi 600 do 800 eura po kilovatsatu. Također, nema nikakvih planova o proizvodnji električnog automobila koji bi trebao krenuti u masovnu proizvodnju, već se isključivo radi na modelima koji ispunjavaju rupe u ponudi proizvođača.

Planirana investicija

Planirana investicija njemačke Vlade od nekoliko milijardi eura u razvoj električnih automobila dočekana je na nož, a konačna odluka donijet će se ovoga tjedna. U bitku za opravdanje ulaganja uključeni su svi, od Greenpeacea, svih parlamentarnih stranaka sve do čelnika susjednih zemalja poput Francuske, koja sprema svoj odgovor na eventualno zeleno svjetlo.

Njemačka će dati konačan odgovor jesu li električni automobili apsolutni prioritet za idućih deset godina ili tek alternativa ukoliko dođe do nestašice fosilnih goriva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 03:30