23. svibnja 1940. godine Maserati slavi fantastične četiri pobjede zaredom na utrci Targa Florio. Zapravo, automobil s logotipom trozupca prvi je stigao na cilj na prestižnoj sicilijanskoj utrci četiri godine zaredom. Vozač koji je pritom svoje ime zapisao na pobjedničku ploču bio je Luigi (Gigi) Villoresi za upravljačem modela Maserati Tipo 4CL.
Kako bi obilježila tu 80. obljetnicu povijesne pobjede, tvrtka Maserati vratila se na Siciliju s prototipom MC20 i provozala se njime istim stazama na kojima je zapisana povijest utrke Targa Florio, primjerice, dionicom s poznatim štandovima na lokaciji Floriopoli.
Time se nastavlja razvoj superautomobila kroz ispitivanja u različitim uvjetima upotrebe, a s ciljem prikupljanja podataka i informacija za završne dorade.
Nakon prvog seta testova izvršenih pomoću dinamičnog simulatora u laboratoriju Maserati Innovation Lab u Modeni, došlo je vrijeme za testne vožnje po cesti i stazi.
MC20 obilježava početak nove ere ove talijanske marke po pitanju stila i tehnologije. To je i prvi automobil koji upotrebljava novi motor i obiluje inovativnim tehnološkim sadržajima, razvijenim i proizvedenim unutar tvrtke Maserati.
Modelom MC20, koji na tržište izlazi u rujnu, proizvođač automobila iz Modene želi naglasiti i potvrditi svoje priznate sportske performanse i povratiti vodeću poziciju na trkaćim stazama nakon posljednjeg osvojenog svjetskog prvenstva 2010. godine s još jednim iznimnim automobilom, modelom MC12.
4CL
Stvoren 1939. godine, ovaj jednosjed zamisao je Ernesta Maseratija, najmlađeg od braće osnivača tvrtke Maserati, koji je želio dizajnirati automobil koji će biti konkurentan u trkaćoj klasi „Voiturette”. Model 4CL, s motorom zapremnine 1491 ccm, izrađen je na šasiji modela 6CM, ali s novim motorom s četiri cilindra s četiri ventila po cilindru, prvi takve vrste u povijesti tvrtke Maserati.
Radi se o iznimno naprednom motoru za to doba, s „kvadratnim” internim dimenzijama od 78 x 78 mm, koji je uz pomoć volumetrijskog turbopunjača razvijao snagu od 220 ks pri 8000 o/min.
Na trkaćoj premijeri modela, 1939. godine na libijskoj Grand Prix utrci, Gigi Villoresi bio je najveći konkurent za pobjedu s aerodinamičnom verzijom modela 4CL.
Ipak, prva pobjeda dogodila se dvije Grand Prix utrke kasnije, u Napulju, kada je za upravljačem bio Englez John Peter Wakefield koji je nakon toga ostvario još dvije pobjede u Francuskoj, na utrkama Picardie i Albi.
U drugoj polovini 30-ih godina 20. stoljeća utrka Targa Florio održavala se u Palermu na stazi osmišljenoj unutar parka Favorita Park, a vozilo se ukupno 40 krugova.
Prvi na cilju bio je Gigi Villoresi, favorit već prije same utrke, koji je ujedno postavio i novi rekord za prosječnu brzinu na utrci (142,88 km/h) i prosječno prolazno vrijeme (147,21 km/h). U tom izdanju utrke (31. po redu), u svojoj prvoj sezoni i za upravljačem još jednog Maseratija, sudjelovao je i Alberto Ascari.
Villoresi je tako pobijedio u posljednjoj utrci održanoj u Italiji i Europi prije Drugog svjetskog rata, čime je pokazana nadmoć i prevlast modenskog proizvođača.
Više pobjeda uslijedilo je u po završetku rata. Za upravljačem modela 4CL Villoresi je osvojio i Grand Prix u Nici u travnju 1946. godine, a uslijedile su i druge pobjede s francuskim prvakom Raymondom Sommerom, engleskim vozačem Regom Parnellom i velikim Tazijem Nuvolarijem.
Daljnje pobjede ostvaren su 1947. i 1948. godine kada je model 4CL zamijenjen modelom 4CLT s novom cjevastom šasijom i sustavom usisa s dvofaznim turbopunjačem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....