studija

Nisu savršeni: Istraživanje pokazalo da neki ADAS sustavi za pomoć u vožnji ne otkrivaju motocikle

Nedavna studija upozorava na nedostatke određenih sustava pomoći za vožnju ugrađenih na automobile

Motociklist u prometu

 AFP/Profimedia

Nedavno provedeno istraživanje ukazuje na nedostatke određenih sustava za pomoć u vožnji koji su ugrađeni u automobile.

Podsjetimo, u srpnju 2022., stupila je na snagu nova uredba Europske unije koja propisuje da svi novi automobili moraju standardno posjedovati najmanje osam sustava za pomoć u vožnji. Ovi zahtjevi su usmjereni na povećanje sigurnosti putnika i ostalih sudionika u prometu.

Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), kako ih nazivaju, predstavljaju skup inovativnih tehnoloških rješenja integriranih u vozila s ciljem poboljšanja sigurnosti vozača, putnika te ostalih sudionika u prometu, uključujući pješake i bicikliste.

Ovi sustavi, koji djeluju s različitim stupnjevima autonomije u odnosu na vozača, sposobni su intervenirati u različitim aspektima vožnje, poput kočenja, gasa, upravljanja ili signalizacije.

image

Sustavi pomoći vozaču, ilustracija

Panthermedia/Profimedia

Unatoč ključnoj ulozi u sigurnosti, testiranja su otkrila su određene probleme. Nedavno objavljeno izvješće organizacije Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) u SAD koje je izazvalo zabrinutost u vezi s učinkovitošću sustava za sprječavanje frontalnih sudara. Istraživanje je pokazalo da ovi sustavi nisu jednako učinkoviti u sprečavanju sudara s velikim kamionima i motociklima kao s automobilima.

Studija, koja je obuhvatila više od 160.000 nesreća u SAD, ukazala je na smanjenje stopa sudara straga kod vozila opremljenih ovim sustavima, ali su rezultati varirali. U slučaju srednjih i teških kamiona, smanjenje je iznosilo samo 38 posto, dok je kod motocikala bilo 41 posto.

Usporedba s drugim putničkim vozilima pokazala je smanjenje od 53 posto. Jessica Cicchino, potpredsjednica IIHS, istaknula je da bi dodatna poboljšanja sustava za sprječavanje sudara sprijeda omogućila još veće sigurnosne prednosti, posebno u prevenciji sudara s kamionima i motociklima.

Dodatno, istraživanje je otkrilo da su sustavi koji su postigli najbolje rezultate u sprječavanju frontalnih sudara imali manju vjerojatnost upozorenja kod sudara s velikim vozilima ili motociklima, što ukazuje na teškoće u identifikaciji tih vozila na temelju kamera i radara, osobito pri većim brzinama. Istraživači naglašavaju da je prepoznavanje motocikala, zbog njihovih manjih dimenzija, izazovnije za algoritme sustava.

Na primjer, među pet automobila koji su postigli najbolji rezultat u ukupnom poretku u sprječavanju frontalnih sudara, utvrđeno je da su sustavi koje montiraju znatno manje vjerojatno da će oglasiti upozorenje kada je došlo do sudara s velikim vozilima ili motociklima nego kada su se približavala osobna vozila.

Za istraživače studije "motocikli su manji i uži od automobila, što otežava identifikaciju sustava temeljenih na kamerama i radarima, posebno pri većim brzinama". Osim toga, "veća vozila vjerojatno je lakše otkriti, ali čini se da njihove dimenzije zbunjuju algoritme sustava".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 17:28