Pada im udio

Njemačke marke sve lošije stoje u Kini: BMW, VW i Porsche kupci masovno mijenjaju novim domaćim modelima

Iako njemački automobili i dalje čine 15 posto prodaje u Kini, njihov udio pada, i to ubrzano. Prije pandemije imali su 25 posto tržišta

Porsche Taycan Turbo GT

 Porsche

Godinama su se njemački proizvođači automobila oslanjali na uspjeh u Kini kako bi ostvarili velike profite i potaknuli rast. No sada se sve mijenja i slavni zapadnjački brendovi pokušavaju zadržati interes kupaca dok se bore sa sve manjim tržišnim udjelom i mračnim prognozama za budućnost.

Podaci o prodaji za posljednje tromjesečje posebno su sumorni za "Nijemce".

Prodaja BMW-a u Kini pala je 30 posto, Porschea 19 posto, VW -a 15 posto, a Mercedesa 13 posto. Kineski kupci sve manje žele njemačke automobile i radije troše svoj novac na pristupačnije alternative kineskih proizvođača automobila koji brzo napreduju.

image

Serija 5

DANIEL KRAUS/BMW AG

Iako njemački automobili i dalje čine 15 posto prodaje u Kini, njihov udio pada, i to ubrzano. Prije pandemije imali su 25 posto tržišta, prenosi Bloomberg.

A kada je riječ o električnim vozilima, sektoru koji je daleko veći u Kini nego u SAD-u ili Europi, VW, Porsche, BMW i Mercedes još više zaostaju. Iako sve četiri marke nude električne automobile, njihovi modeli zauzimaju samo 10 posto tržišta.

Kineski kupci koji su prešli s njemačkih marki u razgovoru za Bloomberg tvrde da su domaći automobili bolje napravljeni i da imaju više značajki.

Također su znatno jeftiniji za kupnju, ali nude performanse slične, ili u nekim slučajevima daleko bolje od europskih modela. To je udarac koji nijedna sjajna marketinška kampanja ili uglađeni PR ne mogu lako popraviti.

image

Visitors look at a BYD Seal electric car presented at the Paris Motor Show at Paris Expo Porte de Versailles in Paris on October 15, 2024. (Photo by Dimitar DILKOFF/AFP)

AFP

Natjecanje s BYD-om, Xpengom i Niom njemačkim markama trenutno izgleda kao nemoguć zadatak, ali njemački brendovi nemaju alternativu, tvrdi Bloomberg. Europsko i američko tržište ne nude daljnji potencijal za rast, a neki su proizvođači automobila previše su uložili u proizvodne pogone u Kini na zemljištu u državnom vlasništvu, da bi se mogli povući čak i kad bi to htjeli.

Dakle, kakav je plan? Nijemci se ne predaju. Sve više stupaju u partnerstva s kineskim tvrtkama koje im mogu pomoći da poboljšaju svoja električna vozila i razvijaju nove jeftinije proizvode samo za Kinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 20:08