NOVITET

Nova Kia Sorento stigla na hrvatsko tržište, sada po prvi put kao hibrid. Dizel i dalje u ponudi

Plug-in hibridna verzija raspolaže s 271 KS te 304 Nm, a motor je uparen sa 6-stupanjskom automatikom
Kia Sorento
 Kia

U svojih gotovo dva desetljeća na tržištu i tri generacije, sada je nova generacija Kije Sorento, najprestižnijeg SUV- a marke u ponudi, upravo stigla i u Hrvatsku.

Novi model vozi na novoj platformi, izgleda moderno, a zanimljivo djeluju dodatna dnevna LED svjetla "tiger-eye" koja posebno atraktivno izgledaju noću i koja će biti detalj prepoznavanja novog modela. Pogled na bočni dio otkriva nove linije i A-nosače koji su pomaknuti prema naprijed (30 mm) kako bi se dodatno naglasila dužina kabine.

image
Kia Sorento
Kia

Stražnji kraj krase zanimljivo dizajnirana “razlomljena” vertikalna LED svjetla, a tu je sada već trendovski natpis modela uz sami logo marke. Novi Sorento može se pohvaliti iznimnom prostranošću te po tom pitanju konkurira i većim SUV modelima. Širok je 1900 mm, što je 10 mm više nego kod treće generacije Sorenta.

Gledajući s boka mjere odaju veličinu: duži je 10 milimetara od prethodnika (sada 4810 mm), iako ima kraći prednji i stražnji prevjes. Zbog nove platforme Sorento ima 35 milimetara duži međuosovinski razmak koji sada iznosi 2815 mm. Dobitak je prema tome, najveći u kabini (s tri reda sjedala).

image
Kia Sorento
Kia

Unutrašnjost, osim što je prostranija, donosi pravu digitalnu revoluciju. Tako se ispred vozača nalazi 12,3-inčni digitalni kokpit, funkcijama klime i dalje se upravlja putem prekidača, dok klasičnu ručicu mjenjača mijenja “kotačić”. Infotainment sustav s 10,25-inčnim zaslonom na dodir donosi nove funkcionalnosti koje vozačima omogućavaju jednostavno lociranje mjesta za punjenje na putu.

Inovativni raspored sjedenja u kabini Sorenta znači da sedam putnika ima mnogo prostora, dok pritom nudi i pozamašan prtljažnik u koji stane između 821 i 910 litara, ovisno o tome je li riječ o verziji s dva, ili tri reda sjedala.

image
Kia Sorento
Kia

Najviše je novosti ispod poklopca motora: kupci mogu birati između hibridne i plug-in hibridne izvedbe. Sorento Hybrid pokreće kombinacija 1,6-litrenog T-GDi benzinskog motora s litij-ionskim polimerskim baterijskim sklopom kapaciteta od 1,49 kWh i 44,2- kilovatnim elektro motorom (Litij-ionski polimerni baterijski sklop kapaciteta 13,8 kWh plug-in hibrid).

Inteligentna konstrukcija Sorentove nove platforme omogućava postavljanje baterijskog sklopa ispod dna s minimalnim utjecajem na prostranost kabine ili prtljažni prostor. Ovaj elektrificirani pogon s 230 konjskih snaga i okretnim momentom od 350 Nm kombinira niske emisije CO2 i izuzetne mogućnosti.

image
Kia Sorento
Kia

Plug-in hibridna verzija raspolaže s 265 KS te 350 Nm, a oba hibrida su uparena sa 6-stupanjskom automatikom koji snagu i moment šalje na prednju osovinu ili na obje pri čemu je samo na struju moguće prijeći 54 kilometra. U ponudi je i novi 2,2-litreni 4-cilindarski dizelski motor s 202 KS i okretnim momentom od 441 Nm koji je 38,2 kg lakši od onog iz treće generacije Sorenta.

Uparen je s novim 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (8DCT). Mjenjač 8DCT, koji je konstruiran kako bi pružao uglađen prijenos, karakterističan za klasične automatske mjenjače, u odnosu na uobičajenog 8-stupanjskog automatika ima manju potrošnju goriva. Vožnja s više užitka i unaprijeđene terenske mogućnosti kod Sorenta dolaze u prvi plan zahvaljujući i elektronski nadziranom pogonu na sve kotače koji ima i poseban modus za vožnju terenom.

image
Kia Sorento
Kia

Sorento ima bogatu ponudu asistencije vozaču, a nudi viši nivo aktivne i pasivne sigurnosti od većine konkurenata.

Kijin napredni sustavi asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) smanjuje brojne rizike i stres u vožnji, jer putnike i ostale sudionike u prometu štiti na svakom putovanju. Ovisno o opremljenosti pojedinog Sorenta sustav ADAS može imati sljedeća pomagala: sustav za sprječavanje naleta (FCA) s prepoznavanjem pješaka, biciklista i vozila, koji između ostalog prepoznaje i dolazeći promet kod skretanja na raskrižju, praćenje vozila u mrtvom kutu (BVM), pregled događanja oko vozila (SVM) i sustav za sprječavanje nesreća s vozilima u mrtvom kutu (BCA –Blind-spot Collision-Avoidance Assist, pametni sustav za ograničavanje brzine (ISLA –Intelligent Speed Limit Assist), radarski tempomat s funkcijom stani/kreni (SCC) i navigacijski radarski tempomat (NSCC –Navigation-based SCC), sustav za praćenje vozila na voznoj traci (LFA –Lane Following Assist (LFA), sustav za upozoravanje vozača na dekoncentriranost (DAW –Driver Attention Warning) i pomoć kod vožnje na autocesti (HDA –Highway Driving Assist).

image
Kia Sorento
Kia

Sustav za praćenje vozila na voznoj traci (LFA), koji je Kijina tehnologija ‘2. stupnja’ autonomne vožnje, kontrolira ubrzanje, kočenje i okretanje volana s obzirom na vozila ispred. LFA djeluje u rasponu od 0 do 180 km/h, pomoću kamere i radarskih senzora održava siguran razmak do vozila ispred, dok ujedno prati oznake na prometnici kako bi zadržao vozilo na sredini vozne trake...

Novi model starta odmah od akcijskih 359.999 kuna do registracije za model 1.6 T-GDI HEV LX Urban sa 240 KS, najdostupniji PHEV model sa 271 KS stoji od 415.999 kuna, dok cijena najpovoljnijeg dizelaša odmah na akciji iznosi 336.999 kuna (-21.000 kuna).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 07:26