Da su vremena povoljnih novih automobila iza nas jasno je valjda svima. U posljednje dvije godine najjeftiniji benzinski i dizelski automobili poskupili su u prosijeku od 20 do 30 posto. Ispod 100.000 kuna teško je više naći bilo što na tržištu, a "lov" na što manje emisije štetnih tvari dodatno će pogoršati stvari.
"Jeftini automobili uskoro će potpuno nestati s tržišta" prognozirao je direktor marke Volkswagen Thomas Schäfer za njemački Welt am Sonntag. Zbog prilagođavanja planiranoj strožoj normi Euro 7, cijena automobila koji koriste klasične benzinske i dizelske motore će porasti za 3000 do 5000 eura prognozira Schäfer. Na najmanjim automobilima to je još dodatnih 20 do 30 posto rasta cijene.
Stoga se predviđa da će većina gradskih automobila u budućnosti imati isključivo električni pogon jer bi toliki rast cijene brzinaca opasno približio cijenama usporedivih električnih automobila. Volkswagen grupa je već najavila da će zato od 2025. na tržište lansirati četiri nova mala električna modela, a osnovni ID.2 bi trebao koštati manje od 25.000 eura.
Rastom cijena automobila zabrinuti su i u drugim markama. Direktor Stellantisa Carlos Tavares je još početkom godine izrazio zabrinutost da si "srednja klasa" u Europi uskoro više neće moći priuštiti novi automobil.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....