HONDA REKORDER

NOVI CIVIC TOURER veći prljažnik i od Audija A6 Avant

Uz sjajno ponašanje u vožnji i 1,6-litreni dizelaš sa 120 KS Tourer raspolaže i prtljažnikom od 624 l

Futurističke linije devete generacije Civica predstavljenog jesen 2011., u prvi mah ne djeluju kao materijal pogodan za karavan. No bez obzira, japanski automobil nema problema s prtljažnikom i već dvije godine čvrsto drži rekord u klasi sa 477 litara! Japanci, međutim, nisu mogli odoljeti trendu i nakon deset godina stigao je nasljednik legendarnog Aerodecka. Kao što je i uobičajeno, promjene u vanjskim linijama započinju iza središnjeg krovnog nosača i dodatnih 23,5 centimetra ugrađenog je iza stražnje osovine (4,54 m).

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Civic je unatoč produženju karoserije zadržao elegantne linije, koje su u stražnjem dijelu postale još čišće. Stražnji prozor više nije prelomljen u dva dijela, a spojler se preselio na rub krova, pa više ne zaklanja pogled unatrag. Dosadu uspješno razbija treće bočno staklo, rastegnuto sve do vrata prtljažnika, ali i masivna međusobno povezana stražnja svjetla, kojima parira lažni difuzor u podnožju odbojnika.

Promjena u unutrašnjosti nema i ugođaj, kao i prostor namijenjen putnicima, identični su običnom Civicu. Prednja armatura s instrumentima u tri razine još uvijek djeluje neobično, ali idealan položaj za upravljačem je u skladu s tradicijom lako pronaći. Premda se sjedi malo povišeno, noge su ugodno ispružene. Ni prostor za noge na stražnjim sjedalima nije se promijenio, ali duža krovna linija donijela je poželjne dodatne centimetre u području glave.Osnovni zadatak karavana je unaprijediti praktičnost i Japanci su u tome uspjeli - Civic Tourer ima veći prtljažnik nego dva broja veći BMW serije 5, Škoda Octavia Combi ili Audi A6 Avant.

Ukupni obujam prtljažnika, naime, prema tvorničkim podacima iznosi nevjerojatne 624 litre, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na vrtoglavih 1668. No, nije sve samo u litrama. Prag prtljažnika u potpunosti je u ravnini s podnicom i na samo 57 centimetara od tla. Peta vrata su široka, bočne površine ravne, a obaranjem stražnjih sjedala i podnica ostaje potpuno ravna. Kad nema rezervnog kotača, prostor u podnici može primiti dvije standardne putne torbe, a ne treba zaboraviti ni već poznatu inovaciju s podizanjem sjedeće površine stražnje klupe kad se umjesto putnika straga prevoze biljke ili bicikl.

Hondina ponuda motora nikada nije bila posebno izdašna, ali sada je japanski proizvođač nadmašio samog sebe. Z asad su u ponudi, naime, samo jedan benzinski (1.8 i-VTEC) i jedan dizelski motor. Doduše, onaj pravi. Sa 120 konja i 300 Nm dizelski 1.6 i-DTEC dovoljno je živahan, uglađen i štedljiv da zajamči uspjeh novom karavanu. Za ubrzanje do 100 km/h potrebna mu je kratka 10,1 sekunda, a prema tvorničkim podacima najveća brzina iznosi i više no zadovoljavajućih 195 km/h.

Dodatno je dotjeran upravljač koji se vrlo precizno ukrućuje s porastom brzine te pruža dovoljno povratnih informacija s ceste, osobito pri višim brzinama na autocesti. S nepromijenjenim međuosovinskim razmakom (2,60 m), Civic Tourer zadržao je i okretnost u gradu, a ni ponašanje u zavojima nije se promijenilo s obzirom na to da karavanska izvedba teži samo 40 kilograma više od običnog Civica. Civic Tourer će se u našim salonima pojaviti na proljeće, a neslužbene najave govore o iznosima koji će biti 8000 do 10.000 kuna veći od podjednako opremljenog običnog Civica (1.8 i-VTEC Comfort stoji 139.000 kuna).

Tourer 1.6 i-DTEC

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1597 ccm

Snaga 88 kW/120 KS 4000/min

Moment 300 Nm pri 2000/min

Dimenzije 454 x 177 x 148 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 624/1668 litara

Težina 1430 kg

Brzina 195 km/h

0-100 km/h 10,1 sekunda

Potrošnja 3,8 l/100 km

Ispuh CO2 103 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 02:14