Pleternica pored Požege ljupko je slavonsko mjesto utonulo u spokoj mirne ruralne okolice i dublje veze s novim automobilima, osim onih koje voze lokalno stanovništvo, nema. Odnosno, nije imalo do sada. Upravo u Pleternici, naime,
Dacia kao sada već jedan od najvažnijih tržišnih igrača, upriličila je zanimljivo izlaganje na temu buduće strategije u kojoj važnu ulogu ima još jači naglasak na orijentaciju prema privatnim kupcima, ponudu onog doista potrebnog za vožnju umjesto suvišnih i skupih gadgeta, ali s druge strane na nužnu elektrifikaciju pogonskih sustava u dolazećim modelima.
I upravo u ovom posljednjem segmentu doživjeli smo iznenađenje – konceptni model Bigster, konkretnu najavu budućeg velikog automobila SUV klase, nakon nekoliko svjetskih pozornica po prvi puta vidjeli smo i na hrvatskom tlu.
Dugačak 4,6 metara i oboružan izvučenim rubovima blatobrana, velikim i širokim gumama i LED svjetlima cijelom širinom prednjeg dijela izgleda stvarno svjetski, spektakularno. Serijski model koji u prodaju dolazi 2025. ipak će biti smirenijeg izgleda – proširenja i gume će biti manji, a i zanimljiva svjetla će biti svedena na standardnije dimenzije.
Unutrašnjost skrivena crnim neprozirnim staklima u potpunosti krije tajnu svog izgleda, a tako je i s tehnologijama pogona. Ono što je sigurno da će u opciji imati sedam sjedala, dizelskih motora neće biti pa zamjena dolazi u obliku dokazano odličnog hibridnog motora i tvorničke plinske instalacije (LPG), a turbobenzinci će biti blagohibridni. Može se računati i na pogon 4x4 te automatski mjenjač. Čuli smo i jednako zanimljivu najavu – već za mjesec dana, 29. studenog, bit će otkriven potpuno novi Duster.
Predstavnici Dacije kažu da će izgledati kao umanjeni Bigster i bude li doista tako, bit će to opet hit svoje klase. Na žalost bez dizelaša, ali s hibridom, tvorničkim plinom, automatikom i pogonom 4x4. Kao Bigster, dakle. U prodaju kreće tijekom 2024. godine.
Povrh toga, Sandero i Jogger uskoro dobivaju automatskim mjenjač CVT i digitalne instrumente (sada ih ima samo hibridni Jogger). Pokazan je i zanimljiv tvornički outdoor program dodatne opreme za Jogger i Duster, idealan za kampiranja i razne aktivnosti. Joggerov stražnji dio se može transformirati u krevet za dvoje i na odignuta peta vrata moguće je nadograditi šator, dok se za oba modela nude tvornički nosači bicikala, kao dodatak stražnjem braniku.
Što se tržišne situacije tiče, Dacia je u većini zemalja, čak i onima percipiranima kao najvećeg vozačkog standarda, u vrhu liste u segmentu prodaje privatnim kupcima (u Francuskoj prva, u Italiji druga, u Njemačkoj treća…).
Tako je i na našem tržištu, gdje svi modeli Dacije u svojim klasama drže prva ili druga mjesta. Tajna je, kažu odgovorni, u tome što njihovi automobili ne pretjeruju sa suvišnom opremom koja možda lijepo izgleda i daje atmosferu bogatstva, ali diže cijenu u nebo, a isto vrijedi za nepotrebno snažne motore u današnjim uvjetima sve brojnijih kamera i radara te visokih kazni za prekoračenje brzine.
Nude se zato racionalna oprema, materijali i motori te privlačan dizajn po cijeni koju većina ljudi može podnijeti. I to se pokazalo kao dobar recept. Zanimljivo je pritom da većinu prodaje čine srednji i viši paketi opreme, koji i takvi ostaju u prihvatljivim cjenovnim gabaritima. Osim toga, Dacia se više ne doživljava kao pepeljuga auto industrije, već kao moderan, izdržljiv i dugovječan automobil po mjeri hrvatskog privatnog, ali i poslovnog kupca.
Dacije sve više kupuju tvrtke za svoje vozne parkove, a percepciji dugovječnosti i ekonomičnosti pridonijeli su i poznati bijeli taksi modeli Dacije koji bez većih servisnih zahvata voze ogromne, a najteže gradske kilometraže. Pogled na prodajne ljestvice najbolje, zapravo, pokazuje što tržište o svemu tome misli. Dacia, u pravilu uzima između osam i 11 posto tržišnog udjela i u leđa joj gledaju konkurenti koji su Daciju do nedavno gledali s podsmjehom.