Suzuki je udvostručio snage u B-segmentu i uz već etablirani Swift, početkom lipnja ponudu na hrvatskom tržištu obogaćuje 15 cm dužim i unutrašnjim prostorom puno izdašnijim Balenom.
Foto: SUZUKI
Novi kompaktni Suzuki nastao je na novoj platformi koja će postati temelj, između ostalog, i nove generacije Swifta. Japanci su pronašli način kako dodatno ukrutiti karoseriju, a istovremeno uštedjeti na težini i sa svojih 940 kilograma Baleno je gotovo 100 kilograma lakši od identično opremljenog i dva centimetra kraćeg Peugeota 208. Baleno ne osvaja vanjskim ni unutrašnjim izgledom, već izdašnim prostorom koji pruža ekstremnu praktičnost i funkcionalnost, te izradom koja jamči pouzdanost dok prtljažnik u osnovnoj postavci nudi rekordnih 355 litara (35 ispod podnice), što obaranjem sjedala raste na 1085.
Gubitak mase uvijek predstavlja dodatni bonus, što se osjeti prije svega u vožnji. Upravljač je lagan, a ovjes mekan, no to ne umanjuje preciznost prolaska kroz zavoje i dinamičke osobine na tragu Swifta. Isprobali smo atmosferski benzinski motor 1.2 koji razvija 90 KS, ali i njegovu hibridnu inačicu nazvanu SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Za razliku od suparnika, hibridni Baleno ne predviđa ni simboličnu vožnju samo na električni pogon. Sustav se temelji na električnom pokretaču benzinskog motora ISG (Integrated Starter Generator), koji u fazi ubrzanja s dodatne četiri električne konjske snage potpomaže rad motora. Istovremeno, služi i kao punjač klasične baterije te dodatne litij-ionske kapaciteta 0,4 kWh, skrivene ispod sjedala vozača. Cijeli ISG sustav teži 6,2 kilograma i na termički motor spojen je putem remenice. U međuubrzanjima se osjeti dodatni potisak, a prema tvorničkim deklaracijama hibridni Baleno u prosjeku troši 4 litre, odnosno 0,2 manje u odnosu na klasičnu izvedbu.
Treća pogonska opcija je moderni jednolitreni turbobenzinski motor s tri cilindra, koji razvija 112 KS i 170 Nm u rasponu od 2000 do 3500 okretaja. Uz elastičnost, pokazuje i solidne znakove živosti već na srednjim okretajima. Do stotke ubrzava za 11,4 sekunde, a krajnja brzina je 200 km/h. Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa vrlo je ugodan, ali pri naglim izmjenama pokazuje poneku dozu otpora.
Baleno s osnovnom opremom GA i motorom 1.2 stoji 88.300 kuna. Kod baznog modela, doduše, treba biti spreman na poneko odricanje po pitanju opreme, ali već sljedeća stepenica, GL paket za iznos do 97.465 kuna, nudi gotovo sve što je uobičajeno od opreme za kompaktnu klasu. Najizdašniji je GLX paket (radarski sustav, aktivni tempomat, sprječavanje sudara, navigacija, kamera...) prati cijena od 112.271 kune. Isti paket opreme vezan je za hibridni model koji stoji 122.220 kuna, dok se Baleno s turbobenzinskim motorom u salonima očekuje nakon ljeta kada će biti poznata i njegova cijena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....